|
|
|
||
Course follows for students using learning media assesment form, to follow student strengths and weaknesses to its difficulties, is the functional diagnosis pupil in class in accordance with the diagnostic domain to establish a development objectives and to propose adjustments in teaching methods and procedures, in the family and other circumstances in learning media assessment form.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (10.01.2019)
|
|
||
Podmínky splnění kurzu: Absolvování 80% výuky a náslechové praxe, zpracování a prezentace vlastního návrhu PLPP pro žáka se SVP s využitím poznatků z výuky a z praxe Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Povinná literatura: BASLEROVÁ, P. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5. ČADOVÁ, E. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3052-2. POTMĚŠIL, M. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9. VRBOVÁ, R. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0. JANKOVÁ, J. a kol. Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4686-8 (elektronická verze) Doporučená literatura: KROUPOVÁ, K. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Vybrané pojmy. Praha: Grada Publishing, 2016, 328 s., ISBN: 978-80-247-5264-8 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (10.01.2019)
|
|
||
Kurz o celkovém rozsahu 30 hodin je členěn do 3 teoretických bloků a 3 bloků praktického výcviku spojeného s náslechy v hodinách s přítomností žáků s PLPP na základních školách. 1. teoretický blok: Terminologická orientace v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková -charakteristiky žáků s různým typem SVP na ZŠ, základy funkční diagnostiky pro PLPP, diagnostické domény a jejich využití pro popisy obtíží žáka v PLPP; 2. teoretický blok: Cíle rozvoje žáků se SVP v PLPP a jejich hodnocení (5 hod) – Hájková, Květoňová, Šumníková - stanovování cílů rozvoje žáka se SVP, strategie spolupráce školy a rodiny při plnění cílů, hodnocení efektivity PLPP – ukázky, kazuistiky s rozborem 3. teoretický blok: Návrhy podpůrných opatření v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková - ukázky aplikací podpůrných opatření žáků se SVP ve škole, v domácí přípravě a nastavení podpůrných opatření tzv. jiného druhu ( pro zátěžové situace , při vztahových problémech ve třídě) 1. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) –Malotová, Jelínková 2. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková 3. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková
Metody: výuka metodou „open book“, prezentace případových studií a ukázek praktických postupů s rozborem, praktický výcvik v podmínkách ZŠ v kontaktu s žákem s PLPP, náslechy ve výuce žáků s PLPP. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (10.01.2019)
|