|
|
|
||
Developing creative thinking, feeling, and creation. Basic procedures of drawing, painting, and combined techniques. Context of the subject, art technique and material. Transformation of experience into school art tasks.
Developing the ability of visual vision, thinking, and creation by means of general expression by various media. Work in cycles of exercises with the aim of building a personal portfolio of artworks and didactic materials. Understanding the function of expression in the visual arts, in his own and children's work. Reflection and analysis of the own creative process in the form of reflective practice and didactic transformation. Ability to transform acquired knowledge and artistic skills into didactic competencies of a primary school teacher.
Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Studující se orientuje se v plošné a prostorové tvorbě. Studující dovede používat základní výtvarné techniky plošné a prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
studijní zátěž: Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
zápočet Aktivní účast na výuce, vedení autorského portfolia. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Povinná literatura: KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda, 2000. KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon, 1990. KLEE, P. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999. LINC, R.: Anatomie člověka. SPN: Praha, 1964. SLÁNSKÝ, B. Technika malby 1. 2. Praha: Paseka, 2003. Doporučená literatura: BALEKA, J. Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha: Academia, 2010. RUHRBERG, K. Umění 20. století. Praha: Slovart, 2011. SMITH, R. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Praha: Slovart 2013 ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1. 2. Praha: Práce, 1996. BECKETOVÁ, W. Toulky světem malířství. Praha: Fortuna, 1996. BROŽKOVÁ, I. Dobrodružství barvy. Praha: SPN, 1982. HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha: Paseka, 2008. CHALUMEAU, J. P. Přehled teorií umění. Praha: Portál, 2003. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Academia, 2004. KUPKA, F. Tvoření v umění výtvarném. Praha: SVU Mánes, 1923. LAMAČ, M. Myšlenky moderních malířů. Odeon: Praha, 1998. LIESMANN, N. Filozofie moderního umění. Praha-Olomouc: Votobia, 2000. MÍČKO, M. Testament mistra Wu. Praha: 1997. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Cvičení: Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
● Studující zná a používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující zná a používá prostorové techniky výtvarné tvorby (modelování). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Last update: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|