|
|
|
||
The course focuses on the students practice, the content of which is individual or group support for children with barriers to learning (children from socio-culturally disadvantaged backgrounds, children with OMJ, children with learning disabilities, disabilities or disadvantages, etc.), which will be implemented in the form of UNHONORED tutoring. Students will work regularly with the pupil(s), seeking individualised teaching strategies and helping him/her to overcome barriers to learning.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (02.10.2025)
|
|
||
Porozumění praktickým aspektům podpory dětí s překážkami v učení. Studenti budou schopni analyzovat specifické potřeby dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, dětí s OMJ, dětí s poruchami učení, se zdravotním postižením nebo jiným znevýhodněním. Vytváření individualizovaných strategií pedagogické práce. Studenti se naučí identifikovat individuální potřeby žáků a vyvíjet strategie pro efektivní pedagogickou podporu. Realizace doučování. Studenti budou schopni samostatně a efektivně realizovat doučování pro děti s různými vzdělávacími potřebami. Pravidelná praxe s žáky. Studenti získají praktické zkušenosti a dovednosti v pravidelné práci s žáky, kde budou uplatňovat teoretické poznatky v praxi. Reflexe pedagogické práce. Studenti se naučí aktivně reflektovat svou práci a spolupracovat s pedagogickým pracovníkem ve škole na zdokonalování svých pedagogických dovedností. Překonávání překážek v učení. Studenti budou schopni navrhovat a aplikovat strategie, které pomáhají dětem překonávat překážky v učení. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studijní zátěž: 4 kredity, 0/2 Přímá výuka: 20 hodin Asistence žákům a příprava na ni: 50 Samostudium, konzultace: 46 hodin Přímá reflexe: 4 hodiny JAK DOUČOVAT 1) Student osloví svou vybranou školu nebo rodinu, kde by chtěl doučovat žáka. K tomuto může využít mnou vytvořený dopis, který nalezne v Moodle ke stažení (kde je popsáno a o kterou aktivitu se jedná). V případě, že se mu nedaří najít si svého žáka, osloví vyučující (Monika Kadrnožková), která mu s nalezením pomůže. 2) Student osloví jinou organizaci. Lze si vybrat na stránkách: https://dobrovolnickecentrum.cuni.cz/DO-29.html. Registrace v dobrovolnickém centru pro doučování na UK zde. V případě dotazů pište na: tereza.virtova@ruk.cuni.cz Opět je možné požádat vyučujícího o pomoc s komunikací ve vybraném zařízení. Moodle podpora je zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10398 Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (02.10.2025)
|
|
||
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (02.10.2025)
|
|
||
Katalog podpůrných opatření Pokorná V. – Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení - Rozvoj vnímání a poznávání, Portál 2007 Brož Miroslav, Knitlová Petra, Toušek Ladislav: Kdo drží černého Petra? Sociální vyloučení v Plzni, Liberci a Ústí nad Labem, Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Společná prezentace a reflexe proběhlých doučování. Plnění průběžných úkolů. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Úvodní setkání se studenty: úvod do problematiky, naplánování praxe Individuální nebo skupinová praxe s dětmi s překážkami v učení formou doučování ve třídě (min. 20 hodin). Samostudium: příprava úkolů při žáky a jejich hodnocení, studium podpůrné odborné literatury. Závěrečné reflektivní setkání (prezentace a reflexe). Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studenti vysvětlí principy edukace založené na důkazech a jejich přínos pro různé skupiny žáků. Využijí poznatky o pozornosti a paměti při efektivní organizaci výuky. Rozliší vhodné formy výuky podle potřeb žáků. Aplikují zásady účinného vysvětlování, respektující komunikaci a práci s chybou. Poskytují efektivní zpětnou vazbu žákům. Zapojují do výuky všechny žáky. Zvládnou vést respektující a efektivní výukový dialog, zvýšují participaci žáků a využívají metakognitivní strategie pro překonání překážek v učení. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|