|
|
|
||
The aim of the course is to systematically support and develop the competences of teacher training in working with primary school pupils in extracurricular areas. An integral part of the course objective is for students to get acquainted with the nature of the interests and needs of first-grade pupils out of school, enabling them to be sensitized to understand the characteristics and specifics of contemporary childhood. It can be work with pupils in leisure-time facilities of various orientation and character, as well as regular and long-term tutoring. Teaching students get the chance to work systematically with pupils in the area of guiding or assisting hobby groups, scout clubs, sports clubs, lecturing hobbies, as well as working with class at school in nature, including its active preparation, etc. Specifically, this means that teachers receive systematic Possibility to work regularly with an individual pupil or with a group of pupils in a selected area of leisure time activities. This practice enables students to gain experience in organizing, securing and leading hobby, recreational activities, and to deepen their practical experience in first-grade pupils.
We assume that this teaching practice will enable students to develop the following areas of competence:
application of acquired theoretical knowledge in the field of pedagogical-psychological preparation, competence in the field of communication, organizational skills in the field of leisure time education, understanding of the personality of the contemporary pupil, development of reflection and self-reflection skills.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby studující vhodně používali základní didaktickou terminologii k popisu práce s žáky primární školy v mimoškolní oblasti, včetně volnočasových aktivit a doučování. Studující vysvětlí způsoby a podmínky realizace různých mimoškolních aktivit, jako jsou zájmové kroužky, skautské oddíly, sportovní kluby a další volnočasové programy, a jak tyto aktivity přispívají k rozvoji kompetencí žáků. Uvedou odborné důvody pro využívání těchto aktivit v pedagogické praxi, včetně rozvoje jejich organizačních a komunikačních dovedností, porozumění osobnosti žáka a schopnosti reflexe a sebereflexe v rámci práce s dětmi. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
1. Student pravidelně 2 hodiny týdně po celý semestr pracuje s žáky prvního stupně v oblasti volného času. Zařízení/školu, v rámci kterého/které vykonává tuto praxi, kontaktuje sám student. 2. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě. 3. Student plní úkoly reflektivního charakteru v elektronickém kurzu v Moodlu. 4. Na závěr praxe si student vyžádá potvrzení o provedené praxi s hodnocením. 5. Student prezentuje ve studijní skupině v rámci závěrečného setkání své zkušenosti s prací v mimoškolních aktivitách žáků a sebehodnocení svých znalostí a dovedností, které tato práce vyžaduje. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta. 2010. ISBN 978-80-7290-471-6. HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0030-7.
Doporučená literatura: HOFBAUER, B. Kapitoly z pedagogiky volného času. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3. KNOTOVÁ, D. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9. SMÉKAL, V., VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9. VÁŽANSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0428-2. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
praxe reflexe prezentace Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Splnění praxe a její následná reflexe. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Organizational arrangements: Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studující objasní principy práce s žáky v mimoškolní oblasti a pojmenují silné a slabé stránky různých mimoškolních aktivit, jako jsou zájmové kroužky, sportovní kluby a doučování. Uvedou, jak poznatky o zájmech a potřebách žáků ovlivňují efektivní plánování a organizaci mimoškolních činností. Rozliší a porovnají různé formy mimoškolní činnosti, přičemž uvedou příklady vhodných aktivit pro různé typy dětí a jejich potřeby. Charakterizují zásady efektivního vedení a asistování v zájmových skupinách a aplikují tyto zásady na konkrétní situace. Uvedou příklady efektivní komunikace s žáky, vysvětlí důležitost vytvoření podpůrného a bezpečného prostředí, a navrhnou způsoby práce s chybami. Formulují zpětnou vazbu popisným jazykem a uvedou tři techniky pro její efektivní poskytování žákům i kolegům. Objasní, jak diverzita žákovské populace ovlivňuje plánování a realizaci mimoškolních aktivit a navrhnou metody pro zapojení všech žáků. Navrhnou strategie pro efektivní vedení mimoškolních aktivit a zvýšení participace a aktivity žáků. Uvedou příklady metakognitivních strategií pro rozvoj jejich vlastních dovedností a schopností v práci s dětmi. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|