|
|
|
||
The aim of this course is to deepen the knowledge and skills in the field of drama structuring and independent grasp of this teaching method.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Studující se seznámí s technikami a metodami dramatické výchovy. Studující dokáže aplikovat metody a techniky do příprav vyučovacích hodin. Last update: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|
|
||
Povinná literatura: CLARK, J. A KOL. Lekce pro život. Brno: MU, 2008. ISBN978-80-210-4580-4. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4. ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh. Praha: AMU, 2007. ISBN978-80-7331-096-7. MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU 1996. ISBN 80-85883-16-3.
Doporučená literatura: MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O. RODRIGUEZOVÁ V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha: Portál 2008. ISBN978-80-7367-472-4. Last update: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|
|
||
Course contents: It follows the course curriculum Methods and Techniques DV I SD and its laws, Aristotelian curve, from play to SD, different directions in SD work At the end of II. pull. independent creation of new educational dramas on current themes, or themes from RVP with subsequent realization, written description of realized drama as well as theoretical analysis and evaluation reflection of realization. 1. Repetition of the curriculum of the method and techniques DV I. 2. Structured drama techniques in terms of building a whole 3. SD and its laws - Aristotle curve 4. Various directions in SD (UK, Ireland, Czech Republic) 5. The choice of theme for the structured drama method 6. Selection of themes for the independent creation of educational structured dramas from RVP 7. Creating the basic curriculum of structured dramas 8. theoretical curriculum analysis 9. realisation of newly created SD, theoretical analysis of units 10. Realisation of newly created SD, theoretical analysis of units 11. realisation of newly created SD, theoretical analysis of units 12. Summary of the curriculum, evaluation Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Student dokáže identifikovat a rozlišovat základní metody a techniky dramatické výchovy. Student uvede příklady využití metod a technik dramtické výchovy v rámci konkrétní vyučovací jednotky. Last update: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|