|
|
||
Assistive Practice in Field Didactics III is a course in which the student deepens his or her didactic didactic experience from didactics, which are co-requisites or prerequisites of this course.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik. Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Studijní zátěž: přímá výuka a praxe: 24 hodin reflexe: 12 hodin samostudium, příprava na praxi: 14 hodin úkol v Moodle: 8 hodin Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkol zadaný vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do moodle. Zápočet získá po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím asistentské praxe Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
|
|
||
Povinná literatura: Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí, Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a Didaktika českého jazyka s praxí I a II.
Doporučená literatura: Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2. Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Praxe Reflexe Příprava na asistentskou praxi Úkoly v moodle
Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
The aim is to acquire these skills not only in specific field didactics, but to integrate them across school lessons. During the assistant practice, the student performs various activities. In the range of 0/1, in-service training at elementary school, the assistant teacher's activities, verifies specific didactic practices in their own teaching experience. Every student's activity is self-reflective and the teacher reflects at the end of the lesson. Throughout the course and organization of the practice the student keeps records in the form of a reflective journal. The student chooses "own" school and her 1st st. Elementary School and a teacher who will practice the assistant practice. In the range of 0/1, students perform independently theoretical and didactic tasks assigned in the courses of individual field didactics which are co-requisites of Assistive Practice I (Didactics of Mathematics with Practice III, Didactics of Czech Language with Practice II, Man and Society with Didactics and Practice II, Didactics foreign languages, didactics of education). The intention is that students can use their practical experience in the teaching of individual subjects in the development of their theoretical and didactic knowledge. Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
|
|
||
Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/instances.php?id=15206 Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (07.02.2024)
|