|
|
|
||
The course provides insight into the basic approaches and methods of educational research. The knowledge from the course will be used in solving the diploma assignment. Its achievement is necessary for entry into the follow-up courses taught in the 5th year Thesis Preparation I and II.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Student bude po ukončení předmětu schopen prokázat základní orientovanost v problematice kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém výzkumu, prokázat dovednost kriticky zhodnotit modelové výzkumné zprávy, koncipovat jednoduchý design pedagogického výzkumu a na modelovém souboru analyzovat data. Last update: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Přímá výuka a zápočtový test: 25 hod; četba odborné literatury, samostudium: 35 hodin; úkoly v moodle: 25 hodin. Last update: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
1. Docházka na seminářích: 2. Splnění dvou úkolů (výběr ze tří) v Moodle v požadované kvalitě ve stanoveném termínu (max 5 + 5 bodů). Za pozdní odevzdání úkolu, pokud jej student odevzdá nejdéle 7 dní po uplynutí termínu, může student získat max 2 body /úkol. Úkoly jsou zveřejňovány postupně po odpřednášení příslušných témat. 3. Závěrečný test (max 15 bodů). Celkové hodnocení: 25 – 22 bodů: výborně 21 – 18 bodů: velmi dobře 17– 14 bodů: dobře 13 bodů a méně : neuspěl/a Test se bude konat online ve dvou řádných a jednom opravném termínu. Last update: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
HENDL, J. Kvalitativního výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. RABUŠIC, L., SOUKUP, M., & MAREŠ, P. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita, 2019.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. Greger, D., Simonová, J., Chvál, M., & Straková, J. (Eds.). (2020). Když výzkum mění praxi. Deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/akcni-vyzkum/ Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2024)
|
|
||
Přednáška, cvičení, samostudium, skupinová práce, diskuse, analýza dat. Last update: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
1. Úvod do pedagogického výzkumu (význam, obsah, základní přístupy a pojmy, etika pedagogického výzkumu) 2. Příprava a plánování kvalitativního výzkumu. 3. Příprava a plánování kvalitativního výzkumu II. 4. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu. 5. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu II. Reflexe + opakování. Last update: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Moodle podpora zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14503 (bez hesla) Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
|