|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
The aim of this course is to lead students to understand key and other deepening professional didactic knowledge. The aim is also to guide students to use didactic knowledge for the development of professional competence and the research of selected didactic problems. The course follows the topics introduced in Didactics of the 1st grade of Elementary School I and the practical experience of planning, realisation and reflection of teaching activities in Teaching Practice II. It also opens up completely new didactic themes and introduces didactic knowledge into context with other knowledge (especially peducational and psychological in the historical, comparative and school-political context), which influence the teaching process at elementary school.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je vést studenty k porozumění klíčovým didaktickým znalostem v oblasti výukových metod a strategií, hodnocení ve výuce a řízení třídy. Předmět usiluje o to, aby studenti dokázali používat didaktické znalosti v učitelské praxi, rozvíjí učitelské kompetence v souladu s Kompetenčním rámcem studenta a studentky učitelství. Vede k aktivní práci s pedagogicko-psychologickým portfoliem během studia. Navazuje na témata otevřená v Didaktice 1. stupně ZŠ I a na praktické zkušenosti z plánování, realizace a reflexe vyučovacích činností v Učitelském praktiku II. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
|
||
Aktivní účast na seminářích (povolené max. 2 absence) Splnění potrfoliových úkolů v daném termínu (nejpozději 2 týdny po posledním semináři) a v požadované kvalitě. Pozdní odevzdání a nižší kvalita může ovlivnit celkovou známku ze zkoušky. Vykonání ústní zkoušky formou kolokvia. Student losuje jeden z okruhů: 1. Řešení rušivého chování, 2. Cíle vzdělávání, 3. Obsah vzdělávání, 4. Hodnocení procesu a výsledků učení, 5. Výukové metody a strategie, 6. Výuková komunikace. Po přípravě předloží examinátorovi osnovu své odpovědi, přičemž využívá klíčová slova daná okruhy SZZ z pedagogiky. student si může ke zkoušce přinést zpracované portfoliové úkoly ze zimního i letního semestru. Examinátor určí oblast, na kterou student odpoví detailně. Ústní zkouška bude vypsána ve třech termínech (včetně opravných) pro každou seminární skupinu. Podmínkou přistoupení ke zkoušce je odevzdání portfoliových úkolů v dostatečné kvalitě. Více termínů nebude. Zkouška bude zjišťovat znalosti prezentované na přednáškách, v seminářích a v rámci povinné literatury z předmětů didaktika 1. stupně ZŠ I a II. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.02.2024)
|
|
||
STARÁ, J., ZEMANOVÁ, B. Obecná didaktika III - Výukové metody a strategie. dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/139-obecna-didaktika-iii-vyukove-metody-strategie Starý, K., Chvál, M., Laufková, V. a kol. Hodnocení pro učení (dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/book-access-password/hodnoceni-pro-uceni WILDOVÁ, Radka - POCHE KARGEROVÁ, Jana - KRČMÁŘOVÁ, Tereza...et al. Obecná didaktika II. - Řízení třídy. https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/39-obecna-didaktika-ii-rizeni-tridy STARÝ, K, LAUFKOVÁ, V. a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál 2016. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. Stará, J. Jak předcházet rušivému chování ve třídě a jak jej řešit. In: Starý, Karel a kol.: Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. 151 s. ISBN 978-80-7367-511-0, str. 117–128. Dostupné z: Viz: http://www.ucitelske-listy.cz/2009/09/jana-stara-jak-predchazet-rusivemu.html Kompetenční profil absolventa a absolventky učitelství: https://www.msmt.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (povolené max. 2 absence) Splnění potrfoliových úkolů v daném termínu (nejpozději 2 týdny po posledním semináři) a v požadované kvalitě. Pozdní odevzdání a nižší kvalita může ovlivnit celkovou známku ze zkoušky. Vykonání ústní zkoušky formou kolokvia. Student losuje jeden z okruhů: 1. Řešení rušivého chování, 2. Cíle vzdělávání, 3. Obsah vzdělávání, 4. Hodnocení procesu a výsledků učení, 5. Výukové metody a strategie, 6. Výuková komunikace. Po přípravě předloží examinátorovi osnovu své odpovědi, přičemž využívá klíčová slova daná okruhy SZZ z pedagogiky. student si může ke zkoušce přinést zpracované portfoliové úkoly ze zimního i letního semestru. Examinátor určí oblast, na kterou student odpoví detailně. Ústní zkouška bude vypsána ve třech termínech (včetně opravných) pro každou seminární skupinu. Podmínkou přistoupení ke zkoušce je odevzdání portfoliových úkolů v dostatečné kvalitě. Více termínů nebude. Zkouška bude zjišťovat znalosti prezentované na přednáškách, v seminářích a v rámci povinné literatury z předmětů didaktika 1. stupně ZŠ I a II. Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||
The key themes of the Didactics of the 1st Grade of Elementary School II, which will enable students to mentally plan, implement and reflect the classes in primary schools and solve research-oriented didactic issues, are: 1. Safe and stimulating learning environment, effective communication, classroom rules 2. Cognitive and personality social development, development of key competences at elementary school 3. Didactic analysis of the curriculum on concrete examples, integration of content at the first level of elementary school 4. Strategies and methods of teaching, promoting socio-constructivist learning of students and personality social development: cooperative learning, project method, dramatic education 5. Management of the teaching process, differentiation strategy and individualisation of teaching 6. Formative and summative assessment of students, feedback, self-assessment 7. Alternative didactic concepts and innovative programs for primary school 8. Didactic competence of teacher of elementary school in the set of professional competencies of a teacher. Quality of teaching as a sign of quality school Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15246 Heslo k přihlášení: 2023 Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2024)
|