Development of educational programmes - OPBZ0P135C
Title: Projektování vzdělávacích kurzů
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   Noticeboard    E-learning course
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Předmět je zaměřen na obecné základy projektování vzdělávacích kurzů a jejich evaluaci. Studenti se seznámí se zásadami tvorby kurzů zájmového a částečně též profesního vzdělávání. Získané poznatky a dovednosti mohou uplatnit jako lektoři zájmového vzdělávání nebo jako koncepční pracovníci institucí pro další vzdělávání dospělých. Předmět má praktický charakter, přičemž základní teoretické poznatky a zásady tvorby kurzů jsou prezentovány na konkrétních příkladech.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi, které jsou nezbytné pro profesionální tvorbu a evaluaci kurzů zájmového vzdělávání.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (20.02.2018)

Základní doporučená studijní literatura:

  • BARTOŇKOVÁ, H. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
  • MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
  • MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus. 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • KOPECKÝ, K. E.learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc : Hanex, 2006.
  • PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha : Grada, 2012.

Rozšiřující studijní literatura:

  • BENEŠ, M. Andragogika. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
  • ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
  • HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
  • ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-807367-551-6.
  • ŠOFEROVÁ, J. Lektorské finty: Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha : Grada, 2008.
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
  1. Celoživotní vzdělávání a celožiovotní učení jako soudobý trend.
  2. Zájmové a profesní vzdělávání, typy kurzů a jejich poskytovatelé.
  3. Koncepce vzdělávacího kurzu - formulace cíle, stanovení cílové skupiny, vymezení obsahového zaměření a metod práce, personální a materiální zabezpečení.
  4. Akreditace programů zájmového a profesního vzdělávání v ČR.
  5. Realizace a evaluace vzdělávacího kurzu, vedení dokumentace.
  6. Legislativní, ekonomické a marketingové otázky celoživotního vzdělávání.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Zápočet bude udělen na základě zpracování a obhájení projektu konkrétního vzdělávacího kurzu (student si zadání zvolí z širší nabídky).