|
|
|
||
Předmět má prožitkový charakter, navazuje na předmět psychologie zdraví a doplňuje ho o praktické otázky zvládání stresu a praktikování relaxace. Pozornost je zaměřena zejména na techniky psychogenního i nepsychogenního přeladění, které může pedagogický pracovník začlenit do své každodenní životosprávy.
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je pochopení významu a osvojení vybraných technik a cvičení podporujících relaxaci a koncentraci.
Přehled výukových témat:
1. Význam relaxace a koncentrace pro podporu zdraví.
2. Kritéria (duševního) zdraví a známky růstu duševní rovnováhy.
3. Praktické zvládání zátěže a náročných situací v osobním a profesním životě.
4. Principy psychogenního a nepsychogenního přeladění.
5. Autoregulace pozornosti, myšlení, emocí a představ.
6. Relaxačně koncentrační cvičení.
7. Vizualizace a imaginace.
8. Praktikum základního stupně Schultzova autogenního tréninku. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
BEDRNOVÁ, E., PAUKNEROVÁ, D. & et. al. (2015). Management osobního rozvoje: Duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. Praha: Management Press. BUCHWALD. P. (2013). Stres ve škole a jak ho zvládnout. Brno: Edika. ČERNÝ, V., GROFOVÁ, K. (2015). Relaxační techniky pro tělo, dech a mysl. Brno: Edika. FONTANA, D. (2016). Stres v práci a v životě. Praha: Portál. HAŠTO, J. (2004). Autogenní trénink. Praha: Triton. NEŠPOR, K. (2015). Duševní pružnost v každodenním životě. Praha: Portál. ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, M. (2017). Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny pro učitele. Praha: Grada Publishing. VÍCHOVÁ, V. (2016) Autogenní trénink a autogenní terapie. Praha: Portál. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7919
Heslo pro hosty: akredkpg19
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|