|
|
|
||
Within the subject, students are provided with the latest theoretical information concerning the protection of the population during emergencies, which is important for the preparedness of teaching staff to deal with extreme situations they may encounter in the course of their teaching experience.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
The aim of the subject is to provide students with the latest theoretical information concerning the protection of the population during emergencies.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 16 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 17 hodin. Tvorba seminární práce 20 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 35 hodin. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: 1. 1. Vypracování všech úkolů zadaných k danému předmětu v Moodle a jejich odevzdání v předem daném termínu (nutné získat minimálně 60 b. z každého průběžného úkolu). Protože je předmět hodnocen 5 kredity, bude pro úspěšné absolvování předmětu třeba vypracovat i zápočtovou práci na předem domluvené téma a odevzdat jí v předem domluveném termínu. Pokud nebudou všechny zadané úkoly odevzdány v Moodle v uvedeném termínu nebo student z každého průběžného úkolu nezíská min. 60 b., nebude připuštěn k závěrečnému testu a nesplní tak všechny požadavky ke klasifokovanému zápočtu. Ze závažných důvodů si student může před daným termínem odevzdání úkolu do Moodle písemně (e-mailem) požádat o posunutí termínu odevzdání na jiný, předem určený, termín.
3. Zápočtový test: úspěšnost v zápočtovém testu (min. 75 %). Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
ŠÁNDOR, A. Jak přežít nejen teroristický útok. Praha: AUTREO, 2017 BALABÁN, M. & STEJSKAL, L. . Kapitoly o bezpečnosti. Praha: Karolinum UK, 2010. KOPECKÝ, M., TILCEROVÁ, E. & ŠIMAN, J. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc,.2014. Bezpečnostní strategie ČR. .Praha: MZV, 2019. Škola a neštěstí: Jsme připraveni! Metodika pro školy a školská zařízení. on-line [cit. 6.9.2023]. Dostupné z: https://www.bozpinfo.cz/sites/default/files/obsah/super-obsah/mimoradne-situace-ve-skolach-prakticke-rady/soubory/metodikaskolaanestestijsmepripraveni2023.pdf ANTUŠÁK, E. & VILÁŠEK, J. Základy teorie krizového managementu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. BERANOVÁ, E. & et. al. První pomoc není věda. Praha: Český červený kříž, (2017). Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
2. Credit test: pass rate in credit test (min. 75%). One due date and two remedial dates for the credit test are possible. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
1. Definition of "emergencies" and their division. 2. State's role in managing selected emergencies. 3. Basic guidelines for the population in the event of an emergency. 4. Description, causes, consequences and protection of humans from natural emergencies. 5. Description, causes, consequences and protection of the population from anthropogenic emergencies. 6. Description, causes, consequences and protection of the population from radiation emergencies. 7. Description, causes, consequences and protection of the population from terrorist attack. 8. Basic pre-medical first aid in the event of an emergency. 9. The most common emergencies in school and their solutions. 10. Activities of the Integrated Rescue System. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
- Studující definuje pojem „mimořádná událost“ a popíše možnosti jejího vzniku. - Studující definuje základní pojmy vztahující se k mimořádným událostem. - Studující vysvětlí úlohu státu v řízení za mimořádných událostí. - Studující vyjmenuje a seřadí základní úkony ochrany obyvatelstva za mimořádných událostí a vysvětlí za jakých podmínek a jak mohou být provedeny. - Studující určí signál všeobecné výstrahy a vysvětlí, jak se zachová při jeho zaznění. - Studující vyjmenuje obsah evakuačního zavazadla. - Studující vyjmenuje druhy hasících přístrojů a vysvětlí, který přístroj se používá, za jakých okolností. - Studující systematicky popíše, jak se zachová v případě požáru, povodně, vichřice, bouřky, dopravní nehody a teroristického útoku, pokud je se třídou v budově školy a v přírodě. - Studující uvede příklady školních dokumentů, které mají souvislost s ochranou za mimořádných událostí a bezpečností a ochranou zdraví při práci. - Studující vyjmenuje základní úkony předlékařské první pomoci u vybraných zranění (bezvědomí, krvácení, poranění dolní a horní končetiny, alergické reakce, poranění oka, tonutí, dušení, infarktu myokarku, přehřátí organismu) a diskutuje případné rozdíly v poskytování předlékařské první pomoci u dětí předškolních a mladšího školního věku a dětí staršího školního věku a dospělých. - Studující dle získaných znalostí navrhne aktivity na jednu vyučovací hodinu s tématem Ochrana za mimořádných událostí pro žáky druhého stupně ZŚ. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (12.09.2024)
|