|
|
|
||
The subject Environmental education deals with the basic environmental issues in relation to local and global problems with an emphasis on the connection between the environment and health.
Last update: Thorovská Alena, PhDr. (01.03.2018)
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The aim of the subject is to acquaint with contemporary global environmental problems with emphasis on subjective perception of the environment and its influence on health. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (01.03.2018)
|
|
||
MOLDAN, B. Ekologie, demokracie, trh. Praha: Informatorium MŽP ČR, 1992. PALATÝ, J. Toxikologie a životní prostředí, Praha: VČHT FTOP, 1993. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů člověka. Praha: Akademia, 2000. KOHÁK, E. Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. KELLER, J. Až na dno blahobytu: (ke společenským kořenům ekologické krize) Brno: Hnutí Duha, 1993. KOHÁK, E. Závod s časem: Texty z morální ekologie. Praha: Torst, 1996 KOLÁŘSKÝ, R. Filosofie a současná ekologická krize. Praha: Filosofia, 1998. LORENZ, K. Odumírání lidskosti. Praha: Mladá fronta, 1997. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Active participation - at least 70%. Processing a given task. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (29.10.2019)
|
|
||
Objective of the course in terms of learning outcomes and competences The aim of the subject is to acquaint with contemporary global environmental problems with emphasis on subjective perception of the environment and its influence on health. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (01.03.2018)
|