|
|
|
||
With the support of the portfolio and the reflected experience of students with their own proposals for educational activities for the gallery/museum, the course focuses on the theoretical deepening of empirical knowledge: on an open understanding of the multiple functions of the image or artefact in contemporary culture and on their perception, on the reflection of animation practice in cultural institutions, and finally on the thematization and conceptual analysis of a specific educational model.
Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Cílem kursu je rozvinout u studentů kompetence k navržení edukační struktury a její odborné reflexi. Reflexe se opře o výkladové rámce, které si student sám stanoví, s oporou v odborné literatuře a reflektovaném portfoliu. Jazyk reflexe bude odborný. Sekundárním cílem je sémiotická analýzy vizuálně vnímaného artefaktu a terciálním cílem je znalost a dovednost studenta/ky provést konceptovou/tematickou analýzu pro připravovaný edukační artefakt.
Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Portfolio praktických pokusů o vlastní návrh edukační aktivity ve spolupráci s konkrétní institucí dle možností Zkouška Ústní kolokviální Student/ka splní písemnou část – vysvětlí examinátorovi správně několik vybraných odborných termínů Předloží reflektované portfolio kursu (reflexe probíhá v semestru je součástí průběžného hodnocení) Předloží vlastní návrh edukačního materiálu či edukační aktivity a vysvětlí jejich principy Předloží analýzu vizuálně vnímaného artefaktu (podle N. Addisona) Vysvětlí základní principy diskursivního modelu dle certifikované Metodiky galerijní/muzejní edukace Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Aktuální opory podpořené výzkumem v projektu Horizon2020 AMASS https://amassproject.weebly.com/ Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (28.09.2022)
|
|
||
METODIKY, PROJEKTY, DOKUMENTY - Uměleckoprůmyslové museum v Praze (upm.cz) Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Na konci kursu student/ka bude schopen/na Navrhnout pracovní verzi edukačního materiálu (varianty: pracovní listy, scénář edukační aktivity, tvůrčí interpretace – workshopu apod.) Explikací edukačního materiálů prokázat znalost odborného terminologického slovníku Uvést a vysvětlit 3 příklady edukačního programu v některé z našich galerií/muzeí Last update: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|