|
|
|
||
Improvizace -
Dosažení esteticky hodnotné stylizace lidové i populární písně a volného projevu s užitím odpovídající formy a hierarchie hudebně výrazových prostředků.
Stylizace lidové a populární písně s využitím akordových značek. Volná improvizace ve stanovené malé formě a s daným okruhem hudebního výraziva. Hledání vlastního přístupu a zhodnocení osobních možností studentů v pohotové interpretaci a úpravách partů a partitur.
Ansámblová hra - Komorní hra - Korepetice - Hra orchestrálních partů -
Předmět je zaměřen na rozvoj schopností a získávání zkušeností v oblasti ansámblové hry a klavírní spolupráce.
Studenti vytvářejí společenství zabývající se interpretací komorní hudby. Výběr studovaného repertoáru a forma spolupráce se tak stávají organizačně náročným týmovým projektem. Studované skladby jsou individuálně konzultovány s vyučujícími v rámci předmětu s možností prezentace na interpretačních seminářích, katedrálních koncertech, interpretačních soutěžích pedagogických fakult a na četných dalších společenských příležitostech.
Pro studenty smyčcových nástrojů je nezbytně nutná soustavná průprava ve hře orchestrálních partů a ovládnutí zásad práce v souboru. Je průpravou pro komorní a orchestrální hru i pro pedagogickou práci učitele hry na smyčcové nástroje na ZUŠ. Last update: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Ensemble play - piano: Student pianists understand ensemble playing as an important part of their future pedagogical and artistic work. In the course, students will become familiar with key works of world chamber literature. The student collaborates with instrumentalists and singers on the realization of compositions according to an individual plan. Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (19.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Varianta orchestrální hry: - příprava na zkoušky komorního orchestru, pečlivé nastudování orchestrálních partů Last update: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18., 19. a 20. století, soudobá hudba. Notový materiál. Audionahrávky a videonahrávky. BAŽANT, J. Metodika klavírní improvizace. 1. vyd. Plzeň : 1997. BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 1999. 118 s. ISBN 80-7082-517-0. DAHLHAUS, C. Was heißt Improvisation? In: Improvisation und neue Musik. Mainz : Schott, 1979, s. 9-23. ISBN 3-7957-1760-4. FERAND, E. Die Improvisation in der Musik. b.v. Zürich : Rhein - Verlag, 1939, 405 s. NEDÉLKA, M. Klavír jako nástroj tvořivého rozvoje osobnosti. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 189 s. ISBN 978-80-7290-427-3. VRÁNEK, T. Anatomie improvizace. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1996. 142 s. ISBN 80-7040-167-2. KRAEHENBUEHL, D.; CLARK, F.; GOSS, L. Keyboard Theory. Book two. 1. vyd. Secaucus : Warner Bros, 1965. 48 s. ISBN 07069-2037. MAKLYGIN, A. Improvizirujem na fortepiano. Vypusk 1. 1. vyd. Moskva : Presto, 1997. 32 s. MAKLYGIN, A. Improvizirujem na fortepiano. Vypusk 2. 1. vyd. Moskva : Presto, 1999. 31 s. Last update: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (04.02.2020)
|
|
||
Ansámblová hra - studenti dle možností vytváří společenství zabývající se interpretací komorní hudby. Výběr studovaného repertoáru a forma spolupráce se tak stávají organizačně náročným týmovým projektem. Studované skladby jsou individuálně konzultovány s vyučujícími v rámci předmětu s možností prezentace na interpretačních seminářích, katedrálních koncertech, interpretačních soutěžích pedagogických fakult a na četných dalších společenských příležitostech. Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Ansámblová hra - klavír: Studující si osvojí terminologii ansámblové hry. Studující získá v rámci společných seminářů kvalitní znalost světové komorní literatury 20. století. Studující samostudiem doplní poslechovou znalost vrcholných komorních kompozic s účastí klavíru autorů 20. století. Studující dotváří samostatný projekt ansámblové spolupráce. Studující v rámci projektu vytváří portfolio, které obsahuje konkrétní studované a nastudované skladby komorního repertoáru. Studující při výběru skladeb vychází ze svých uměleckých záměrů, zkušeností a technických možností. Studující spolupracuje na vytvoření individuálního plánu ansámblové hry s pedagogem ansámblové hry, eventuálně konzultuje se svým pedagogem nástroje. Student vyhledává partnery k ansámblové spolupráci. Studující si vytvoří dovednosti v komunikaci s instrumentalisty a zpěváky. Studující si osvojuje hlavní zásady v oblasti klavírní spolupráce. Studující předloží své portfolio komorních skladeb jako výstup z předmětu. Studující získává pódiovou zkušenost v oblasti klavírní spolupráce. Studující využívá možnosti prezentovat nastudované kompozice na seminářích. Studující si pozvolna vytváří vlastní profil klavíristy - komorního hráče dle svých uměleckých a technických priorit. Za variantu orchestrální hry: - příprava na zkoušky komorního orchestru, pečlivé nastudování orchestrálních partů Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (17.09.2024)
|