Practice in Special Education with Reflection - OPBS4S042A
Title: Oborová praxe v SPPG s reflexí
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 20 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Co-requisite : OPBS4S041A
Pre-requisite : OPBS4S031A
Is co-requisite for: OPBS4S041A
Opinion survey results   Examination dates   Noticeboard   
Annotation -
During field practice at SPPG, students will practically verify the basic activities of a teaching assistant in supporting pupils with special educational needs at the primary schools. They will get acquainted with the work of a teaching assistant, with the circumstances of the performance of their function at school (establishment of a job, qualification conditions, the work of a teaching assistant in the context of current school legislation). The practice takes the form of continuous practice taking place at the faculty's elementary schools.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2023)
Descriptors - Czech

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.

Přímá výuka:              

·         seminář 12 hodin

·         praxe 12 hodin

Příprava:

·         zpracování úkolů a práce se studijními materiály 26 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2023)
Course completion requirements - Czech

Podmínkou k zakončení předmětu je splnění asistentské praxe na určené základní škole v daném rozsahu, odevzdání všech úkolů prostřednictvím moodle a aktivní účast na reflektivním semináři (prezentace).  

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (28.01.2024)
Literature - Czech

BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2.

BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 235-249, 15 s. ISBN 978-80-210-6678-6.

BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2.

MORÁVKOVÁ, M., VEJROCHOVÁ a kol. Standard práce asistenta pedagoga.1.vydání, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4722-3.

VÍTKOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M.. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 257 s. ISBN 978-80-210-6646-5.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
Syllabus - Czech

Obsah:

1. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných a mimořádně nadaných na základní škole.

2.Vymezení pracovních činností asistenta pedagoga  v kontextu podmínek konkrétní školy a třídy. Metodické a odborné vedení žáků se SVP.

3. Pozice asistenta pedagoga ve třídě, v pracovním týmu na škole.

4. Úpravy místní, časové a prostorové v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti.  

5. Využití kompenzačních pomůcek a postupů v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti.

6. Nepřímé činnosti v náplni práce asistenta pedagoga (spolupráce s učitelem v přípravě na vyučování, vedení dokumentace, administrativní činnosti.)

Studenti pracují ve skupinkách, společně reflektují získané zkušenosti.

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (28.01.2024)
Learning resources - Czech

Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE

Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (07.02.2023)