|
|
|
||
During field practice at SPPG, students will practically verify the basic activities of a teaching assistant in supporting pupils with special educational needs at the primary schools. They will get acquainted with the work of a teaching assistant, with the circumstances of the performance of their function at school (establishment of a job, qualification conditions, the work of a teaching assistant in the context of current school legislation). The practice takes the form of continuous practice taking place at the faculty's elementary schools.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2023)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin · praxe 12 hodin Příprava: · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.02.2023)
|
|
||
Podmínkou k zakončení předmětu je splnění asistentské praxe na určené základní škole v daném rozsahu, odevzdání všech úkolů prostřednictvím moodle a aktivní účast na reflektivním semináři (prezentace). Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (28.01.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 235-249, 15 s. ISBN 978-80-210-6678-6. BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2. MORÁVKOVÁ, M., VEJROCHOVÁ a kol. Standard práce asistenta pedagoga.1.vydání, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4722-3. VÍTKOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M.. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 257 s. ISBN 978-80-210-6646-5. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
|
|
||
Obsah: 1. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných a mimořádně nadaných na základní škole. 2.Vymezení pracovních činností asistenta pedagoga v kontextu podmínek konkrétní školy a třídy. Metodické a odborné vedení žáků se SVP. 3. Pozice asistenta pedagoga ve třídě, v pracovním týmu na škole. 4. Úpravy místní, časové a prostorové v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 5. Využití kompenzačních pomůcek a postupů v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 6. Nepřímé činnosti v náplni práce asistenta pedagoga (spolupráce s učitelem v přípravě na vyučování, vedení dokumentace, administrativní činnosti.) Studenti pracují ve skupinkách, společně reflektují získané zkušenosti. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (28.01.2024)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (07.02.2023)
|