|
|
|
||
In the course, students will become familiar with support measures of levels 2 to 5 and the possibilities of their application in the education of students with special educational needs in primary and secondary schools, including the legislative framework for their provision.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 98 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 24 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Zápočtová práce: Návrh vyučovací hodiny dle Universal Design for Learning s úpravou očekávaných výstupů vzdělávání pro žáka s LMP Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80- 244-4616-5. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ ČADOVÁ, E. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4615-8. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 217 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3070-7. JANKOVÁ, Jana. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4649-3. MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4614-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ ŽAMPACHOVÁ, Z., ČADILOVÁ, V. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4669-1. Dostupné z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ The IRIS Center. (2014). Universal Design for Learning: Designing Learning Experiences That Engage and Challenge All Students https://iris.peabody.vanderbilt.edu/module/udl/ Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Podmínky poskytování podpůrných opatření 2. až 5. stupně ve školách a školských zařízení Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se sluchovým postižením Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se zrakovým postižením Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům se mentálním postižením Úprava očekávaných výstupů RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s poruchami autistického spektra Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s narušenou komunikační schopností Podpůrná opatření 2. až 5. stupně určená žákům s tělesným postižením Podpůrná opatření 2. až 3. stupně určená žákům se specifickými poruchami učení a chování Podpůrná opatření 2. až 3. stupně určená žákům s nezdravotními překážkami v učení Využití The Universal Design for Learning při aplikaci podpůrných opatření 2. až 5. stupně Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující navrhuje úpravy očekávaných výstupů vzdělávání pro žáka s lehkým mentálním postižením demonstruje postup volby podpůrného opatření speciální učebnice, speciální učební pomůcky nebo kompenzační pomůcky ve škole objasní význam použití podpůrných opatření u vybrané kazuistiky žáka vysvětlí pojem podpůrná opatření popíše proces přiznání podpůrných opatření a postup při poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně popíše pravidla pro využívání podpůrných opatření Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|