|
|
|
||
A systematic methodical approach that enables safe and prompt solo and ensemble singing of vocal parts and sheet music. The course focuses on the development of tonal, harmonic and rhythmic feeling, musical memory, imagination, musical thinking and creativity. Further, the course further develops the analysis skills of musical hearing, focusing on the specificity of vocal choral music and choral mastering. The practical part of the course consists mainly in the implementation of melodic and rhythmic-melodic dictates, which also reflect church, folklore and artificial modes, diatonic modulations, harmonic analysis of music, chromatics, rhythmic analysis, etc.
Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (04.01.2024)
|
|
||||||||||
Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (04.01.2024)
|
|
||
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-261-X PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. II. díl. Praha : Pedagogická fakulta v Praze, 2006. ISBN 80-7290-263-6 Last update: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (04.01.2024)
|
|
||
1. Analýza čistých, velkých, malých, zvětšených a zmenšených intervalů. 2. Analýza trojzvuků a jejich obratů. 3. Analýza septakordů a jejich obratů. 4. Analýza stupnic a modů. 5. Analýza diatonické melodie včetně volných nástupů hlavních a vedlejších stupňů. 6. Analýza chromatické melodie. 7. Analýza diatonických modulací. 8. Analýza rytmických struktur. Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
- Last update: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (24.01.2020)
|
|
||
Student by měl být schopen analyzovat hudební struktury z několika hledisek - analyhzovat a pojmenovat jednotlivé stupnice a mody - analyzovat a pojmenovat jednotlivé intervaly a akordy - analyzovat rytmicko-melodický průběh a umět jej zapsat - tuto dovednost uplatnit především v podobě zápisu lidových písní a jednoduchých úryvků z klasické hudby Last update: Pecháček Stanislav, prof. PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|