|
|
|
||
The course is aimed at deepening the knowledge of the graduates of Special Education of Individuals with Physical Handicap I. and interpretation of new topics: 1. The issue of congenital disability in somatopedy. 2. Seizures of children, pupils and adults in somatopaedia. 3. Health disadvantage in special education - typology of functional disorders and their psychosocial consequences (epilepsy, diabetes mellitus, multiple sclerosis, other etiology seizures, pain, dietetic measures, regime measures, family with sick member, health disadvantage at school). Students will become familiar with the issue of post-traumatic condition in children and adults and severe physical disability. The seminar brings deeping of knowledge of handling in work with people with physical disabilities to the practical level.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je prokázání teoretických znalostí v písemném testu min na 80% ( možnost 2 oprav), účast na seminářích ( 1 omluvená absence možná), absolvování sebezkušenostní části kurzu ( účast na Abilmpiádě v JÚŠ). . Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. (ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA: Epocha & Somatopedická společnost, 1.vyd., 159 s., 2009, ISBN 978-80-904464-0-3. JANEČKOVÁ, M. ( ed.) Poranění mozku: a co dál? Praha: Cerebrum -Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin, 2007. MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido, 2006. 304 s. ISBN 80-7315-134-0.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (20.02.2020)
|
|
||
Studium prezentovaných materiálů a povinné literatury. Zvládnutí písemné zkoušky (min 80%). Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|