|
|
|
||
Předmět je obsahově zaměřen na speciálně pedagogické působení jako významný faktor optimálního vývoje dítěte při výchově a vzdělávání. Zaměřuje se na vstup dítěte se zrakovým postižením do školy, povinné vzdělávání žáků se zrakovým postižením, přechod k předprofesní a profesní přípravě. Nastiňuje podmínky inkluzivní výchovy a vzdělávání. Nezbytnou součástí jsou základy reedukace zraku u dětí s narušeným binokulárním viděním, dále pak sociální učení. Součástí předmětu je také problematika dospělých osob se zrakovým postižením. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření. Olomouc: UPOL, 2015 ISBN 978-80-244-4649-3. JANKOVÁ, J, a kol. Metodika práce asistenta pedagoga. Olomouc: UPOL, 2015, ISBN 978-80-244-4476-5. BENEŠ,P., VRUBEL,M. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido 2017. ISBN 978-80-7315-264-2. + materiály dodané vyučující Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, účast 80%, ústní zkouška Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
V rámci předmětu budou probrána následující témata: Dítě se zrakovým postižením ve třídě Kompenzační a reedukační podpora Podpůrná opatření Kontakt s nevidomým, základy průvodcovství Význam hmatového vnímání pro žáky se ZP Braillovo bodové písmo Pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb, základy prostorové orientace Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|