|
|
|
||
The aim of this course is complex students` preparation for managing practical use of Russian language. The preparation is based on general language skills acquiring and it covers the topics provided below. Within this course Russian culture knowledge is being developed drawing the comparison between Russian and Czech culture. The sociocultural competence and intercultural competence are systematically formed during this course.
Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
Studující - rozvíjí svou úroveň komunikační kompetence na úrovni B2, - rozvíjí své faktické znalostí z ruských reálií v porovnání s českými. Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||
Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
Aktivní účast na semináři (75 %), včasné plnění zadaných úkolů (ústních i písemných), úspěšné napsání závěrečné eseje v rozsahu 120-150 slov na 70%. U eseje je možný 1 opravný termín. Tematický rozsah viz sylabus. Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
LIPTÁKOVÁ, Z., HLAVÁČEK, A., Praktická cvičení a reálie IV, Zeměpis Ruska. Praha: UK - Pedagogická fakulta, 2021. ISBN 978-80-7603-285-9. KUPCEVIČOVÁ, J. Ruská řečová etiketa. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-658-6. SKOKAN, L. Reálie Ruska. Vyd. 2., rozš., aktualiz. Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2004. ISBN 80-7044-551-3. STĚPANOVA, L., VYCHODILOVÁ, Z. Zeměpisné a politické reálie současného Ruska. Olomouc : UP, 2000. ISBN 80-244-1164-4. ŽOFKOVÁ, H., HŘĺBKOVÁ, R., PECHTĚREV, A. Česko-ruská konverzace. Praha: Leda, 2003. ISBN 80-7335-020-3. GETMANENKO, N., ROZBOUDOVÁ, L., VASILYEVA, E. Kulturní historie Ruska. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2021. [online] https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/kulturnaya-istoriya-rossii-kulturni-historie-ruska Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
Zkouška bude probíhat v ústní formě a vyžaduje od studenta splnění písemného úkolu. Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
Návaznost na morfologii a lexikologii: upevňování znalostí ruského tvarosloví, zvládnutí lexikálně-konverzačních témat s prohloubeným zaměřením na problematiku lexikální; práce se slovníky. Komplexní rozvíjení řečových dovedností s důrazem na dialogickou a monologickou formu ústního vyjadřování. 2. Obyvatelstvo, státní zřízení, symboly, členství v mezinárodních organizacích 3. Podnebí, přírodní a klimatické podmínky, zóny, vodstvo. 4. Počasí, roční období 5. Fauna a flóra, přírodní rezervace 6. Regiony RF 7. Zlatý prstenec 8. Moskva 9. Petrohrad 10. Významná města Ruské federace 11. Zajímavá místa v Ruské federaci 12. Hospodářství Ruské federace Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|
|
||
Studující: - orientuje se v geografii Ruska, popíše jeho polohu a hranice, efektivně používá terminologii spojenou s orientací na mapě, - vysvětlí základní údaje o obyvatelstvu, státním zřízení, symbolech Ruska, - popíše klimatické a přírodní podmínky, rozliší klimatické zóny a charakterizuje hlavní vodní toky, - diskutuje o počasí a ročních obdobích v Rusku, objasní jejich specifika, - pohovoří o fauně a flóře Ruska, včetně významných přírodních rezervací, - vyjmenuje a popíše jednotlivé regiony Ruské federace, včetně oblastí známých jako Zlatý prstenec, - podrobně popíše Moskvu a Petrohrad, včetně jejich historického a kulturního významu, - uvede další významná města a zajímavá místa v Rusku a porovná je s významnými místy v ČR, - pohovoří o hospodářství Ruské federace, analyzuje jeho hlavní odvětví a ekonomické charakteristiky. Last update: Hušková Liudmila, Mgr., CSc. (22.01.2025)
|