|
|
|
||
The aim of this subject is to widen the fundamental knowledge of the syntactic system of the standard Russian from the point of view of the comparison. Its aim is also to practise and secure the subject matherial using the practical language matherial with respect to context. Confrontational Russian-Czech and Czech-Russian scheme is also used with respect to interference phenomena and phenomena that are different from the native language. After completing this course the students will be able to interpret the syntactic phenomena of the contemporary Russian language, to compare the syntax of a simple sentence both in Russian and Czech, to analyze syntactic structures, to use the gained information to the correct creation and translation of sentences in Russian. The students will be able to apply their knowledge in a creative way, to deduce and explain the connection between the fundamental syntactic phenomena and to identify the deviations of the norm.
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je rozšíření základních znalostí o syntaktickém systému spisovné ruštiny ze srovnávacího hlediska, procvičení a upevnění učiva na praktickém jazykovém materiálu s ohledem na kontext. Uplatňován je konfrontační plán rusko-český i česko-ruský se zřetelem k jevům interferenčním a jevům odlišným od mateřštiny. Student bude po absolvování kurzu schopen interpretovat syntaktické jevy současné ruštiny, porovnat skladbu jednoduché věty v ruštině a češtině, analyzovat syntaktické konstrukce, použít získané informace ke správnému tvoření a překladu ruských vět, své znalosti tvůrčím způsobem prakticky aplikovat, odvodit a vysvětlit zákonitosti základních syntaktických jevů a identifikovat odchylky od normy. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Realizace výuky distanční formou: - kombinace on-line výuky přes aplikaci Microsoft Teams v kurzu Syntax RJ přes přihlášení do celouniverzitního prostředí(cuni.cz) a samostudia podle pokynů zasílaných mailem a uložených v prostředí Teams. Studenti se nemusí přihlašovat kódem, jsou přiřazeni do týmu. Online výuka podle rozvrhu - v aplikaci budou navržené schůzky v kalendáři.
Písemné úkoly musí v termínu odevzdat i studenti, kteří se nezúčastnili on-line semináře. Testy a zkoušky budou realizovány on-line písemně při vizuálním spojení. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (19.08.2021)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (min.75%), průběžné plnění úkolů (ústních i písemných). Pokud bude prezenční výuka kvůli mimořádným opatřením nahrazena distanční výukou, budou semináře probíhat on-line formou v aplikaci Microsoft Teams v kombinaci se samostudiem a plněním písemných úkolů. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura ČESAL, B., VYČICHLOVÁ, E. Cvičení z ruské syntaxe I. Věta jednoduchá. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-906-7. FLÍDROVÁ, H., ŽAŽA, S. Sintaksis russkogo jazyka v sopostavlenii s češskim. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1104-0.
Doporučená studijní literatura BABAJCEVA, V.V., MAKSIMOV, Z.J. Sovremennyj russkij jazyk, III. Sintaksis. Moskva: Prosveščenije, 1981. GREPL, M., KARLÍK, P. Skladba češtiny. Votobia: Olomouc. 1998. ISBN 80-7198- 281-4. HAVRÁNEK, B., JEDLIČKA, A. Česká mluvnice. Praha: SPN, 1988. HRBÁČEK, J. Nárys textové syntaxe spisovné češtiny. Trizonia: Praha. 1994. ISBN 80-85573-51-2. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (30.04.2017)
|