|
|
|
||
The aim of this subject is to familiarize students with the general context of teaching Russian language in the Czech school environment, to explain the place of linguodidactics in the system of scientific disciplines and its meaning for the teaching practice. It also focuses on the introduction of fundamental linguodidactic terms and cathegories to the students. The aim is to formulate linguodidactic intention of the students.
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (05.05.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s obecným kontextem výuky ruského jazyka v českém školním prostředí, vysvětlit místo lingvodidaktiky v systému vědních oborů a její význam pro výukovou praxi, seznámit se základními lingvodidaktickými pojmy a kategoriemi. Cílem je formovat lingvodidaktickou intenci studentů. Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (05.05.2017)
|
|
||
1. Aktivní účast na seminářích,tolerují se max. 3 absence za semestr, 2. průběžné a včasné plnění všech zadaných úkolů, 3. vypracování úkolů uvedených v moodle kurzu (2А, 2Б, 5А, 9А, 10А, 10Б, 10В) a jejich odevzdání nejpozději do 13.12.2022. Odeslat úkoly z moodle kurzu na mail v jednom souboru. https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7862 4. splnění zápočtového testu na min. 70 % úspěšnosti, přičemž na zápočet je vypisován jeden řádný a jeden opravný termín. V případě zrušení prezenční výuky kvůli zhoršené situaci při šíření korovaviru bude výuka realizována v on-line režimu a pokud bude zakázána veškerá přítomnost studentů na fakultě i v době zkouškového období, bude zápočet realizován rovněž v on-line režimu, přičemž písemný test bude nahrazen ústní ověřováním. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Základní literatura Аkišina, А. А., Кagan, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků : úvod do vědního oboru. Praha : Academia, 2006. ISBN 978-80-200-2274-5. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Современная дидактика русского языка как второго иностранного: языковые средства. Praha: Karolinum, 2018. 118 s. ISBN 978-80-246-4277-2. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
Školské dokumenty (RVP pro základní a střední školy)
Doporučená literatura Cícha, V. a kol. Metodika ruského jazyka. 1. a 2. díl. Praha : SPN, 1982. FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. Jelínek, S., Purm, R., Veselý, J. Didaktika ruského jazyka : vybrané kapitoly. Hradec Králové : Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-174-0. Jelínek, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha : SPN, 1980. Jelínek, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha : SPN, 1976. LEONŤJEV, A. A. Metodika. Moskva : Russkij jazyk, 1988. ISBN 80-200-00057-2. Malíř, F. a kol. Metodika obučenija russkomu jazyku. Praha : SPN, 1967. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. Veselý, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985. Vybrané články z časopisů Cizí jazyky, Russkij jazyk za ruběžom a dalších. Last update: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (06.09.2019)
|
|
||
Last update: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (05.05.2017)
|