|
|
|
||
The aim of this subject is to familiarize students with the syntactic structure of the standard Russian language in comparison with the Czech one. It introduces the whole system and concept of syntax in Russian and Czech. It puts emphasis on the adoption of structures of the simple sentence (both mononucleus and doublenucleus). It teaches students to connect the formal side of the individual sentence types and the semantic and stylistic sides. It also teaches students to use sentence structures with respect to the communicative situations and needs of the process of teaching Russian at schools.
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko-českém plánu. Na pozadí seznámení s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché věty dvojčlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky ruštiny ve škole. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Realizace výuky distanční formou: - kombinace on-line výuky přes aplikaci Microsoft Teams v kurzu Syntax RJ přes přihlášení do celouniverzitního prostředí(cuni.cz) a samostudia podle pokynů zasílaných mailem a uložených v prostředí Teams. Studenti se nemusí přihlašovat kódem, jsou přiřazeni do týmu.
Písemné úkoly musí v termínu odevzdat i studenti, kteří se nezúčastnili on-line semináře. Testy a zkoušky budou realizovány on-line písemně při vizuálním spojení. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (19.08.2021)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (min.75%), průběžné plnění úkolů (ústních i písemných), splnění průběžných testů (min.70%). Každý test má 1 řádný a 1 opravný termín. Pokud bude prezenční výuka kvůli mimořádným opatřením nahrazena distanční výukou, budou semináře a přednášky probíhat on-line formou v aplikaci Microsoft Teams v kombinaci se samostudiem a plněním písemných úkolů. Plnění zápočtových testů bude realizováno v průběhu online připojení písemnou formou. Pokud student nebude mít vizuální spojení v průběhu psaní testu, bude test nahrazen ústní zkouškou. Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (07.09.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura ČESAL, B., VYČICHLOVÁ, E. Cvičení z ruské syntaxe I. Věta jednoduchá. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2010. ISBN 978-80-7043-906-7. FLÍDROVÁ, H., ŽAŽA, S. Sintaksis russkogo jazyka v sopostavlenii s češskim. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1104-0.
Doporučená studijní literatura BABAJCEVA, V.V., MAKSIMOV, Z.J. Sovremennyj russkij jazyk, III. Sintaksis. Moskva: Prosveščenije, 1981. GREPL, M., KARLÍK, P. Skladba češtiny. Votobia: Olomouc. 1998. ISBN 80-7198- 281-4. HAVRÁNEK, B., JEDLIČKA, A. Česká mluvnice. Praha: SPN, 1988. ROZENTAL, D. E., I. B. GOLUB a M. A. TELENKOVA. Sovremennyj russkij jazyk. Moskva: AJRIS PRESS, 2010. ISBN 978-5-8112-4098-2 Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (23.04.2017)
|
|
||
Last update: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (30.04.2017)
|