|
|
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (31.10.2019)
Students demonstrate knowledge of the context of adult education in the Czech Republic. They prove their understanding of the specific characteristics of participants and trainers of adult education, acquire selected methods of adult education. |
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (31.10.2019)
Beneš, M. (2014). Andragogika (2., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Grada. Bertl, I. (2018). Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů (2. doplněné a rozšířené vydání). Praha: Česká andragogická společnost. Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Lektor dalšího vzdělávání [Online]. (2006). Retrieved from https://www.narodnikvalifikace.cz/kvalifikace-581-Lektor_dalsiho_vzdelavani
Malach, J., & Chmura, M. (Eds.). (2014). Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště: prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita. Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele (2., rozš. vyd). Praha: Grada. Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada. Půbalová, B. (Ed.). (2018). Vzdělávání dospělých v České republice: výstupy z šetření Adult Education Survey 2016. Praha: Český statistický úřad. Veteška, J. (2017). Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. |
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (31.10.2019)
Adult education, basic terms and definitions, andragogy, lifelong learning. Formal, non-formal and informal education. Professional base and andragogical research. |
|
||
Last update: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (31.10.2019)
Continuous fulfillment of tasks in e-learning |