|
|
|
||
Subject Didactics 2 is based on Subject Didactics 1 by using educational theories to analyze examples of social science curricula in secondary schools. The subject makes use of the students' preconcepts and understandings of citizenship education. Students become familiar with how the curriculum of the secondary school is conceived in the curriculum documents of different countries.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
Předmět vede k porozumění různým pojetím výchovy k občanství a základů společenských věd, seznamuje s pojetím předmětu v současném českém kurikulu. Učí kriticky posoudit plnění cílů předmětu v učebnicích a didaktických materiálech. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||||||||||||||||
Příprava na výuku
Plnění předmětu
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
ŠVEC, Vlastimil; NEHYBA, Jan; SVOJANOVSKÝ, Petr; LAWLEY, James; ŠÍP, Radim et al. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Přeložil Petr PECHA. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8428-5. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Sylabus seminářů, Přednášky představují teoretická východiska pro práci v seminářích 1. Zjišťování zkušeností žáků se zadanými tématy společenských věd 2. Prezentace vlastních zjištění o zkušenostech žáků a jejich propojení s disciplinami společenských věd 3. Analýza zadaného tématu v učebnicích, reflexe pojetí tématu 4. Vlastní návrh pojetí tématu pro učebnici 5. Porovnání pojetí tématu v českém a vybraném zahraničním kurikulu 6. Seznámení s vybranými didaktickými materiály a didaktickými postupy pro výuky Ov a ZSV. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16871 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (09.10.2024)
|
|
||
Studující reflektují vlastní zkušenost se zadaným tématem, navrhují otázky a úkoly pro zjištění konkrétních zkušeností s tématem u žáků 2. stupně ZŠ provedou diagnostický rozhovor s žákem 2. stupně ZŠ a prezentují svá zjištění ohledně obsahu zkušeností žáků porovnají obsah zkušeností žáků s pojetím témat v rámci společenských věd, identifikují možná propojení zkušeností s akademickými znalostmi analyzují a kriticky hodnotí obsah tématu ve vybraných učebnicích navrhnou vlastní pojetí tématu se zahrnutím didaktických prvků pro učebnici občanské výchovy analyzují pojetí tématu v českém kurikulu a porovnají jej se zahraničními kurikulárními dokumenty, uvedou konkrétní závěry a doporučení vyhledají k zadanému tématu výukové postupy v didaktických materiálech přístupných učitelům OV a ZSV, analyzují a kriticky je posoudí, navrhnou a zdůvodní případné změny
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (15.09.2024)
|