SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Bachelor thesis - OPBO3S604A
Title: Bakalářská práce
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Pre-requisite : OPBO3S405A
Annotation -
Students will demonstrate the professional and methodological competence to design a final thesis, i.e. based on the definition of a research problem, to design a professional text, set goals and adequate methods for solving research questions, plan and implement simple pedagogical research, present its results in the form of work that meets the specified requirements. The specialist literature will be based on the selected thesis topic and consulted with the supervisor. Students use the following information sources for the methodological processing of their bachelor thesis.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Aim of the course - Czech
Studující rozvíjí odbornou i metodologickou způsobilost koncipovat závěrečnou práci.
Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
Descriptors - Czech

Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám.

Přímá výuka:              

0/0

Odevzdání závěrečné práce.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Course completion requirements - Czech

Odevzdání závěrečné práce.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Literature - Czech

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Syllabus - Czech

1. Představení odborných a metodologických požadavků kladených na závěrečnou práci.

2. Konzultace teoretické části a odborného zázemí.

3. Konzultace empirické části a metodologie výzkumu.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.04.2023)
Learning outcomes - Czech

Studující prokáže na základě vymezení výzkumného problému koncipovat odborný text, stanovit cíle a adekvátní metody pro řešení výzkumných otázek, naplánovat a realizovat jednoduchý pedagogický výzkum, prezentovat jeho výsledky formou práce, která vyhovuje zadaným požadavkům. 

Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html