|
|
|
||
The aim of the subject is to prepare students in terms of formal and methodological aspects for processing a bachelor's assignment. They will become familiar with different approaches to the processing of a professional text. They get an overview of basic research methods and the skill to work with them.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 12 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu – výuka s podporou MOODLE: 1. aktivní účast ve výuce, průběžné plnění úkolů v MOODLE 2. zpracování písemného návrhu (projektu) vlastní bakalářské práce vč. předběžného seznamu odborné literatury (citace dle platné normy), 3. prezentace úkolu na semináři (představení tématu, zamýšlených cílů, zvolených metod a předpokládané náplně práce). Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Povinná literatura: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9 HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc:Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. 199 s. ISBN 80-244-0765-5. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0 Doporučená literatura: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Obsahové zaměření: 1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu. 2. Charakteristika metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu. 3. Hlediska pro výběr vhodných témat bakalářských prací. 4. Charakteristika postupných kroků při přípravě bakalářské práce. 5. Práce s odbornou literaturou, bibliografické citace. 6. Jazyková stránka zpracování odborných textů. 7. Obsahová a formální stránka bakalářské práce. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|