|
|
|
||
The aim of the course is the practical work of students at speech therapy and sign language therapy workplaces, during which students apply their theoretical knowledge and gain new experience with the reality of the profession. Their experiences in practice are then the subject of joint discussion and personal consultation with the practice supervisor. Following this course, students carry out reflections on practice, of which supervision is an important part. Supervision leads students to a deeper understanding of the issues and the professionalisation of professional activities. The student chooses one type of facility where he/she engages in activities and prepares material for the "practice reflection" that will follow the visits to the respective facility. The seminar leader answers the student's questions related to the practice, checks their participation in the facilities, activity during the practice, etc. If possible, the teachers of theoretical subjects related to this type of practice will also participate in the practice seminar. This will create the advantage of feedback, whereby lecturers will have the opportunity to focus their lectures more on areas of interest or difficulty for students.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je využití teoretických poznatků v praxi a nabytí praktických dovedností a zkušeností souvisejících s poskytováním intervence dětem/žákům/osobám s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením. Last update: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 60 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 66 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast na oborové praxi, povinná účast na praxi. Studenti vytvoří portfolio, v němž zachytí průběh odborné praxe. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Povinná: BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008.ISBN 978-80-7290-366-5 HLAĎO, P., HORÁČKOVÁ, M., DANIELOVÁ, L.Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. KEPKA, J., KLEČKOVÁ, G. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8. Kolektiv autorů.Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. Doporučená: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Student bude navštěvovat školní zařízení, které ve své činnosti uplatňuje logopedickou intervenci. Zapojuje se aktivně do speciálně pedagogických činností a připravuje si materiál pro vlastní práci se žáky. Následuje reflexe praxe, která umožní vzájemně propojovat prakticky ověřené dovednosti, uvádět je do souvislostí s teoretickým základem metod a forem speciálně pedagogického/logopedického působení. Last update: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující: - osvojí si metody a formy práce s dětmi/žáky s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením - dokáží teoretické poznatky aplikovat v praxi Last update: Kotvová Miroslava, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|