|
|
|
||
The course is devoted to sequences, especially geometric ones, their properties and an introduction to mathematical analysis through the limits of sequences. The key concept of this course is an infinite process. The instruction follows the historical development and is suitable for teachers as a guide for teaching the basics of calculus in high school.
Last update: Nižňanská Kristýna, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Studující bude schopen počítatlimity jednoduchých posloupností a dokázat jejich konvergenci nebo divergenci. Bude schopen vysvětlit pravidla pro počítání limit posloupností. Last update: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Nižňanská Kristýna, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Písemná a ústní zkouška. Last update: Nižňanská Kristýna, Mgr. (29.01.2022)
|
|
||
Toeplitz, Otto (2007). The calculus, A Genetic Approch. The University of Chicago Press. Zeldovič, Jakov Borisovič (1973). Vyššia matematika pre začiatočníkov. Alfa, Bratislava. Courant, Richard & Robbins, Herbert (1996). What Is Mathematics?: An Elementary Approach to Ideas and Methods: An Elementary Approach to Ideas and Methods. Oxford University Press. Courant, Richard (1993). Differential and Integral Calculus, Vol. I. Černý, Ilja (2002). Úvod do inteligentního kalkulu. 1000 příkladů z elementární analýzy. Academia, Praha. Dostupné na: http://matematika.cuni.cz/BC-MA.html. Jarník, Vojtěch (1984). Diferenciální počet I, II. Academia, Praha. Dostupné na: http://matematika.cuni.cz/BC-MA.html. Last update: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Počátky řeckých spekulací nad nekonečně malým Řecká teorie proporcí Eudoxova exhaustivní metoda Moderní pojetí čísla Archimédovo měření kruhu a sinové tabulky Nekonečné geometrické řady Spojité složené úročení Periodický desetinný rozvoj Konvergence a limita Nekonečné řady Last update: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Studující provede a vysvětlí důkazy vybraných tvrzení. Studující s porozuměním formuluje definice vymezených konceptů a prezentuje je pomocí konkrétních příkladů a protipříkladů. Studující vyřeší úlohy zadané v seminářích a svá řešení dokáže zdůvodnit. Last update: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|