|
|
|
||
Volitelný předmět je určen studentům se specifickými potřebami, kteří mají obtíže se zvládáním studijních nároků. V případě zájmu se předmětu mohou zúčastnit též studenti, kteří mají se studiem obtíže, avšak formálně registrováni nejsou.
V rámci kurzu se studenti seznámí se zákonitostmi organizace času, s možnostmi efektivní přípravy na hodiny a na zkoušky (včetně obhajoby a SZZ), zaměříme se na prozkoumání potenciálu různých metod, které pomáhají eliminovat stres a zátěž, a to jak na úrovni osobnostní, tak individuální. Studenti si budou moci vyzkoušet řadu užitečných technik, ze kterých si každý bude moci dle své preference vybrat takové, které jsou ideální právě pro něj. Tyto techniky pak může praktikovat nejen v rámci studia, ale také v běžném životě.
Kromě přednáškových prvků budou zařazovány aktivity, které přispívají reflektivní formou k dalšímu rozvoji osobnosti studenta na vysoké škole.
Výuka bude rozvržena do 8 bloků po 3 hodinách. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit účastníky schopnostmi a dovednostmi pro úspěšné zvládání studijních povinností, maximalizaci potenciálu využití vlastních kompenzačních mechanismů a posílení kompetencí ke zvládání zátěžových situací. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Předmět má 3 kredity, dle ECTS se jedná o studijní zátěž ve výši min. 75 hodin.
V případě distanční výuky se bude pracovat prostřednictvím platformy Zoom, bude k dispozici Moodle se studijními oporami. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
K úspěšnému absolvování předmětu se od studentů očekává aktivní účast na setkáních, práce na průběžných úkolech a vypracování závěrečné písemné reflexe. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
GRUBER, David. Prokrastinace – odklad, který mrzí. Gruber-TDP, 2013. Jak napsat závěrečnou vysokoškolskou práci. Dostupné z: https://www.studentpoint.cz/jak-napsat-zaverecnou-vysokoskolskou-praci/. LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace: Jak přestat odkládat a začít žít naplno. Brno: Jan Melvil Publishing, 2013. Nešpor, Karel. Přirozené způsoby zvládání stresu. Praha: Raabe, 2019. PedInfo. Jak se zorientovat ve studiu na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, 2021/2022. Dostupné z: https://pages.pedf.cuni.cz/pedinfo/ Rady pro prváky - Jak efektivně zvládnout vš studium. Dostupné z: https://www.vejska.cz/clanky/53431. SpecInfo. I. Nástup do studia – praktické informace pro studenty se speciálními potřebami. Dostupné z: https://pedf.cuni.cz/PEDF-260.html. ŠPOK, Dalibor. Zatočte s prokrastinací [seriál]. In: Psychologie.cz [online]. Dostupné z: https://psychologie.cz/zatocte-s-prokrastinaci/
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Wellbeing - co to je a jak jej dosahovat? Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Studující z ohrožených skupin si osvojí potřebné kompetence pro zvládání zátěžových studijních situací, posílí své schoposti potřebné pro úsěpšné dosahování požadovaných akademický výstupů a seznámi se s možnostmi sebepéče (wellbeing). Last update: Svoboda Petr, Mgr. (27.01.2025)
|