Programming languages for children - OPBI4I041A
|
|
|
||
The mission of the course is to familiarize students with block and text programming languages, which are used in educational practice for the development of algorithmic thinking in students. The subject aims to develop algorithmic, logical and creative thinking and problem solving strategies in students through various educational programming languages.
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
příprava na hodinu (za semestr): 9h Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (24.01.2023)
|
|
||
Pro úspěšné zakončení předmětu je potřeba průběžné a včasné plnění dílčích úkolů zadávaných průběžně v semestru v rámci prostředí Moodle či na výuce. Hodnocení bude probíhat na základě odevzdaných dílčích úkolů. Zápočet nemusí být udělen, pokud nebudou dílčí úkoly včasně plněny. Last update: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (15.02.2024)
|
|
||
RESNICK, Mitchel. Lifelong kindergarten: cultivating creativity through projects, passion, peers, and play. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, [2017]. ISBN 9780262037297. ASPINALL, Brian. Code Breaker: Increase Creativity, Remix Assessment, and Develop a Class of Coder Ninjas!, 2017. ZITER, Rachel. Coding in Scratch for beginners. North Mankato, Minnesota: Capstone Press, [2018]. PILGRIM, Mark. Ponořme se do Python(u) 3: Dive into Python 3. Praha: CZ.NIC, c2010. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-2-1. RYANT, Ivan. Algoritmy a datové struktury objektově. V Praze: Ivan Ryant, [2017]. ISBN 978-80-270-1660-0. Online podpora a komunity aktuálních programovacích jazyků a prostředi. Last update: Battistová Eva, PaedDr. (26.01.2023)
|
|
||
Obsahově se předmět orientuje na:
Last update: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (23.01.2023)
|