|
|
|
||
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.02.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (02.09.2019)
V rámci oborové praxe by se měl student:
seznámit se základními školními dokumenty (především školní vzdělávací program školy, tematické plány, harmonogram školního roku, vnitřní řád školy, zákonné normy a závazné pedagogické dokumenty, pedagogická dokumentace školy aj.),
seznámit s učebnicemi předmětů, které bude student vyučovat,
seznámit s prací třídního učitele,
seznámit s prací předmětové komise,
seznámit s prací výchovného poradce a školského psychologa a školního metodika prevence aj.
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (20.10.2020)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.239 s. ISBN 978-80-7367-755-8. MAZÁČOVÁ, N. Nástroj komplexního hodnocení a sebehodnocení kvality práce učitele – cesta profesního rozvoje učitelů. In Kohnová, Jana et al. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K. - LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K. - ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K. - ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: Masarykova Univerzita 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
Evans, J. A practical guide to teaching music in the secondary school. Oxon : Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-48258-5. Spruce, G. Teaching Music in Secondary Schools. London : Psychology Press, 2002. 233 pp. ISBN 0-415-26234-8 Gadotti, Moacir. Pedagogy of praxis: a dialectical philosophy of education[online]. Albany: State University of New York Press, ©1996. SUNY series, teacher empowerment and school reform . Dostupné z: https://ebookcentral.proquest.com/lib/natl-ebooks/detail.action?docID=3406945. [cit. 2020-10-20] |
|
||
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (16.02.2023)
Absolvování praxe -
předem stanovený počet hodin náslechů a vlastní realizace praxe, pedagogické portfolio, účast na povinné vstupní konzultaci, kde vyučující podává veškeré informace k plnění předmětu, účast na závěrečném semináři pro reflexi praxe, odevzdání potřebné dokumentace: např. Výkaz absolvovaných náslechů (potvrzený od hospitujícího pedagoga), sebehodnocení vlastní praxe (vlastní reflexe studenta).
Během absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát, který potvrzuje úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží garantovi praxe. Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi.
Odkaz na kurz: https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/proskoleni-pred-praxemi-kurz-v-moodle/proskoleni-pred-praxemi/ (další odkaz pod Učitelské obory, Heslo: BezpecnaPraxeU)
Bez předložené dokumentace není možné předmět úspěšně absolvovat. |