|
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.10.2020)
|
|
||||||||||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (29.01.2022)
JANEČEK, K. Harmonie rozborem. 1. vyd. Praha : Státní hudební vydavatelství, 1963. 216 s. Kofroň, Jaroslav. Učebnice harmonie. 10., upr. vyd., (V Editio Bärenreiter Praha vyd. 1.). Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002. 178 s. ISBN 80-86385-14-0. Kofroň, Jaroslav. Učebnice harmonie: pracovní sešit. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002. 113 s. ISBN 80-86385-16-7. Modr, Antonín. Harmonie v otázkách a odpovědích. Praha: Panton, 1960. 335 s. Čtení o hudbě; sv. 9. NEDĚLKA, M. Vícehlas v lidové písni. In: Lidová píseň a hudební výchova. Olomouc : Pedagogická fakulta UP, 1997, s. 44 - 52. ISBN 80-85783-16-9. NEDĚLKA, M. Příručka klavírní improvizace I. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. 111 s. ISBN 80-7184-314-8. Tichý, Vladimír. Harmonicky myslet a slyšet. 2., opr. a rozš. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. 297 s. Hudební pedagogika; sv. 3. ISBN 978-80-7331-199-5.
TAYLOR, E. AB Guide to Music Theory. Part 1. London:ABRSM, 1989. ISBN 9781854724465. TAYLOR, E. AB Guide to Music Theory. Part 2. London: ABRSM, 1991. ISBN 9781854724472. WALTON, Charles W. Basic Form in Music. UnivCounterpoint (Palestrina Style)ersity of Michigan: Alfred Music, 1974. ISBN 978-0-88284-025-3. CHOI, Y-Ch. Counterpoint (Palestrina Style) Vol. I. 978-89-967266-1-6 BUTTERWORTH, A. Harmony in Practice. Grades 6-8. London: ABRSM, 1999. ISBN 978185472833. BUTTERWORTH, A. Harmony in Practice. KOFROŇ, J. Učebnice harmonie. 10., upr. vyd., (v Editio Bärenreiter Praha vyd. 1.). Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002. 178 s. ISBN 80-86385-14-0. KOFROŇ, J. Učebnice harmonie: pracovní sešit. 1. vyd. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002. 113 s. ISBN 80-86385-16-7. DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. DOLEŽIL, M. Intonace a elementární rytmus. 3. vyd. Praha : SNKLHU, 1961. 87 s. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 8. vyd., (v Editio Bärenreiter Praha vyd. 2.). Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002, ©1967. 204 s. ISBN 80-86385-15-9. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - III. díl. Praha : SPN, 1984. 146 s. KOLÁŘ, J., DUZBABA, O. a VÁŇOVÁ, H. Počátky tvořivé intonace: Diatonika dur I. Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 100 s. ISBN 80-7066-846-6. KOLÁŘ, J, VÁŇOVÁ, H. a DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace: Diatonika dur II. Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 138 s. ISBN 80-7066-850-4. KOLÁŘ, J., DUZBABA, O. a VÁŇOVÁ H.. Počátky tvořivé intonace: Diatonika moll. Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1993. 78 s. ISBN 80-7066-838-5. KOLÁŘ, J.. Intonace a sluchová výchova: část praktická. 3. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 2 sv. ISBN 80-7066-022-8. PECHÁČEK, S.. Vokální intonace a sluchová analýza. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006-2009. 4 sv. (142, 144, 134, 164 s.). ISBN 80-7290-261-X. PIVOVARSKÝ, L.; TUČAPSKÝ, A.; ZENKL, L. Soubor intonačních cvičení jako průprava ke sborovému zpěvu. Ostrava : Ostravská univerzita, 1992. 113 s. ISBN 80-7042-063-4. POŠ, V. Nová intonace, rytmus, sluchová výchova [hudebnina]. 1. vydání. Praha: EDIT, 1998. XIII, 295 s. ISMN M-66051-109-1. KURFÜRST, P. Hudební nástroje. MODR, A. Hudební nástroje.
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (24.02.2022)
Nauka o klasické harmonii (výklad, praktické příklady a řešení konkrétních situací):
Ve významné míře bude věnován prostor intonaci, sluchové analýze a zápisu těchto jevů:
Nauka o hudebních nástrojích: Základní orientace v oblasti organologie (vznik, vývoj a charakteristika hudebních nástrojů, jejich uplatnění v sólové a orchestrální praxi).
|
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.01.2023)
Průběžné plnění úkolů na základě aktivní účasti ve výuce s tolerancí nepřítomnosti ve 30 % výuky. Seminární práce - ve formě textu nebo prezentace na studentim zvolené téma z oblasti hudební organologie. Výběr tématu po předchozím schválení pedagogem.
Zápočet: · aktivní účast a práce v seminární výuce včetně mimoškolní samostatné přípravy; · prověření znalosti probrané látky z okruhu intonace formou individuálního přezkoušení.
Zkouška: · prověření znalosti probrané látky formou písemného testu, který má dvě tematické části: 1) harmonie a 2) nauka o hudebních nástrojích. |