In agreement with the professor of the instrument (piano or violin) student creates his/her individual artistic study plan, which includes repertoir for the performance on the final examination and prepares for the pedagogical practice.
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (16.12.2019)
Neustálé zdokonalování nástrojových dovedností v souladu s interpretací literatury příslušných stylových období. Rozvíjení kreativních schopností na základě nástrojové improvizace. Příprava na praktické využití nástroje ve výuce hudební výchovy.
V případě nařízené distanční výuky:
1. Kontaktujte svého pedagoga a domluvte se na způsobu komunikace a výuky.
2. Pro výuku doporučujeme použití telefonní aplikace WhatsApp (pro nahrávky práce studentů) a mailovou komunikaci (komentáře pedagogů k nahrávkám).
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (11.10.2020)
Aim of the course -
The main aim of the studying the instrument is the flexibitlity and preparedness for a school teaching.
Last update: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
Cíl předmětu spočívá v připravě studenta na všestranné praktické využití hudebního nástroje ve školní pedagogické praxi.
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (16.12.2019)
Course completion requirements -
To prepare for the exam:
Barogue composition, music of the classicism, romantic piece, music of the 20th century, a piece of a Czech composer.
10 musical examples for the bachelor exam, (it's possible to use the textbook of J. Herden: Rozbor skladeb - Analyse of compositions)
To make harmonic accompaniment and transpositions of 30 folk songs.
Last update: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
Kontrola studia formou komisionální zkoušky
Housle: Požadovaným repertoárem pro housle jsou přednesové skladby z období baroka, klasicismu, romantismu a 20.-21.století - smyslem zkoušky je příprava a kompletace repertoáru pro praktickou část bakalářské zkoušky z hudební výchovy.
Po dohodě s pedagogem je možno opakovat některé skladby nastudované v 1. a 2. ročníku
10 ukázek vztahujících se k okruhům bakalářských SZZ dle vlastního výběru, možno použít skripta J. Herdena: Rozbor skladeb
30 písní se stylizovaným improvizovaným doprovodem s transpozicí, s použitím akordů na vedlejších stupních a mimotonálních harmonických funkcí, s předehrami
transpozice do dalších 2 tónin pro vyšší a nižší polohu hlasu
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (16.12.2019)
Literature -
Musical scores, parts, video and audio recordings.
Last update: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
Party a partitury, audio a video nahrávky.
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (16.12.2019)
Syllabus -
The development of the instrument abilities - playing scales, etudes, exercises, basic music literature.
The accompaniment of folk songs, improvisations of another voices to the harmonic structure.
Preparation for a school teaching.
Last update: Marešová Jiřina, MgA., Ph.D. (14.10.2020)
Rozvíjení nástrojové zběhlosti pomocí hry stupnic, akordů, etud a drobných skladeb různých slohových období od baroka po 20. století.
Transpozice písní.
Nástrojová improvizace menších formových útvarů, tvorba jednoduchých doprovodů, předeher a doher k písním připravovaným pro pedagogickou praxi.
Last update: Palkovská Jana, doc. MgA. (16.12.2019)