|
|
|
||
The course is focused on the acquisition of basic intonation and rhythmic skills and auditory analysis as an integral part of auditory training. By combining the tonal and interval methods, on the one hand, it develops relative hearing, singing according to notation and intonation purity of singing, on the other hand, it improves the auditory analysis of melodies and chords. It offers methodological procedures for solving intonation problems, the acquisition of which leads to the reproduction of music notation without the support of a musical instrument and the ability to record simple melodies and intervals.
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Schopnost čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis durových a mollových stupnic, intervalů, kvintakordů durových a mollových, rytmicko melodických úryvků a lidových písní.
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Vzhledem k mimořádné situaci bude výuka nadále vyučována distančně na platformě MS Teams. Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (30.01.2021)
|
|
||
1. Pravidelná účast v semináři, maximálně povolené jsou dvě absence. Výjimkou může být individuální studium nebo výborné výsledky v semináři - po domluvě s vyučující. 2. Úspěšné zvládnutí probírané látky a doplňujícího sborového materiálu, prověřované průběžným zkoušením a dílčími písemnými diktáty. Zpěv z listu na úrovni probírané látky. 3. Úspěšné zvládnutí probrané látky, prověřené v závěru semestru písemným testem a ústním zkoušením z látky 1. semestru. Z prvního dílu skript S. Pecháčka si připravte všechna cvičení a všechny písničky, vybraná cvičení solmizačně, dále doplňující sborový materiál (bude zaslán po úvodních lekcích podle složení a úrovně skupin). Z listu: lidové písně a snazší sborová partitura. Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X. Doporučená literatura: KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova III - část praktická.Praha: SPN, 1984. 146 s. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha: Edit, 1998. 304 s. Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
1. Opakování durových stupnic. Solmizační slabiky. Skripta (S. Pecháček I) s. 10 -22. 2. Durový tónický kvintakord a jeho melodické obměny. Rozšířený T5 v dur. S. 40-41. Úkol: najít písničku na rozšířený kvintakord a umět ji zapsat. Cv.: 15/3,19/2,3. 3. Kombinace stupnicových postupů a rozloženého T5. Obraty kvintakordu. S. 44-47. 4. Intervaly v. a m. tercie v kvintakordu, č.4,5,8. S. 66-71. Zk.: 47,48/1,2,3 solm. 5. Terciové postupy v dur. S. 76-78. Intervaly velká a malá sekunda. S. 37. 6. Mollové stupnice. S. 23-25. 7. Mollový kvintakord. Intonace v moll. S. 52-62. 8. Terciové postupy v moll. S. 82-89. 9. Zmenšený a zvětšený kvintakord. Kvintakordy na všech stupních dur. stupnice. S. 93-102. 10. Intervaly velká a malá sexta. S. 112-113. 11. Opakování. Zápočtový test.
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|