Business German Language - OPBG4G101C
|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem základních pojmů německého hospodářského jazyka a zprostředkovat úvod do odborné komunikace v oblasti hospodářství. Studující si prací s odbornými texty a diskuzí k nim osvojí základy odborné slovní zásoby v dané oblasti odborné komunikace. Nahrávky odborně zaměřených rozhovorů povedou k upevňování dovednosti poslechu s porozuměním. Soustavná pozornost bude věnována specifickým rysům německého hospodářského jazyka ve všech jeho rovinách, zejména pak rovině lexikální, morfologické a syntaktické. Obsah kurzu tvoří témata: potřeby, výrobní faktor práce, nezaměstnanost, konjunkturní cyklus, trh, mzda, maloobchod, životní prostředí, cestovní ruch, zahraniční obchod. Last update: Zeman Dalibor, doc. Dr. phil. PhDr., Ph.D. (17.12.2023)
|
|
||
HÖPPNEROVÁ, V., KERNEROVÁ, J. Němčina v hospodářství. 3. vydání. Praha: Ekopress, 2004. ISBN 80-96119-80-7. HÖPPNEROVÁ, V. Obchodujeme německy. 2. vydání. Praha: Ekopress, 1999. ISBN 80-901991-9-4. Poslechové texty k učebnici Němčina v hospodářství. Last update: Zeman Dalibor, doc. Dr. phil. PhDr., Ph.D. (17.12.2023)
|