|
|
|
||
The aim of the course is to deepen students' theoretical and especially practical skills in teaching a foreign language in relation to the Didactics of German I. Students will become acquainted with the basic teaching materials for primary and secondary schools on the current market and after completing the course they will be able to critically evaluate teaching materials in terms of curriculum requirements and in terms of their practical application. They perform and analyse short communicative activities, analyse video recordings of lessons and use the basic linguistic terminology already acquired. They learn how to choose appropriate organisational forms of teaching, work with textbooks and teaching aids, and incorporate didactic language games into their lessons. Teaching materials suitable for NJ. Language textbooks and their analysis. Organizational forms of work. Typology of exercises. Didactic language games. Project teaching.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (23.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Podmínky zakončení: - 80 % docházka na cvičení - průběžné plnění úkolů, případně mini referáty - odevzdání portfolia (nově k úkolům z Didaktiky I – reflektivní esej, autoevaluace, dále vypracované úkoly a původní portfolio z kurzu Didaktika německého jazyka I) - ústní zkouška – předložení portfolia a jeho reflexe + 1 otázka ze seznamu vycházející z obsahu přednášek, seminářů a studia povinné literatury v rámci rozsahu kurzů Didaktika německého jazyka I a II Na zkoušku je jeden řádný a dva opravné termíny. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Základní literatura: DAUVILLIER, CHr., LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. Fernstudieneinheit 28. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2004. ISBN 978-3468-49646-2. HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: Úvod do vědního oboru. Praha: ACADEMIA, 2006. ISBN 80-200-1213-3. JANÍKOVÁ, V. a kol. Výuka cizích jazyků. Praha : Grada, 2011. ISBN 9788024735122. JANÍKOVÁ, V. Didaktik des Unterrichts deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno : MU, 2015. ISBN 978-80-210-5035-8 RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. Doporučená literatura: BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. Časopis Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika) HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku němčiny. Praha: Grada, Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5211-2. EMMERICH, S., COLOMBO, F. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Grundstufe). Recanati: ELI, 2002. ISBN 978-88-8148-823-0. MÜLLER, K. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Untere Mittelstufe). Recanati: ELI, 2003. ISBN 88-536-0004-7. Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol, učebnice NJ. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Výukové materiály vhodné pro NJ. Jazykové učebnicové soubory a jejich analýza. Organizační formy práce. Typologie cvičení. Didaktické jazykové hry. Projektové vyučování. Struktura vyučovací hodiny. Tandemová výuka. Mediace ve výuce němčiny. Aktuální problémy a témata didaktiky cizích jazyků. Aktuální možnosti přeshraniční spolupráce a možnosti jejího financování. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|