Last update: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. (01.09.2022)
In the language exercises, the students deal with selected grammatical phenomena of the German language on the basis of common texts, while the language exercises also support the development of all four communicative skills (listening, speaking, reading and writing). The focus is on improving students' ability to express themselves in grammar and vocabulary, with the aim of gradually achieving the B2 + level. In addition to practicing grammar phenomena for all seminar groups, language exercises also provide the opportunity to address the individual language improvement needs of individual students.
Grammar: verbonominal constructions, synonymous verbs / phrases, interference errors, verbs, nouns and adjectives, patient gender (repetition and ways of replacing it).
Topics: art, culture, education, science, research.
Last update: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. (08.09.2022)
V jazykových cvičeních se na základě běžných textů studenti zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka, jazyková cvičení zároveň podporují rozvoj všech čtyř komunikativních dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní). V centru pozornosti je zlepšení vyjadřovacích schopností studentů v oblasti gramatiky a slovní zásoby, cílem je postupné dosažení úrovně B2+. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů.
Gramatika: verbonominální konstrukce, synonymní slovesa/slovní obraty, interferenční chyby, rekce sloves, podstatných jmen a přídavných jmen, trpný rod (opakování a způsoby jeho nahrazování), nepřímá řeč.
Tematické okruhy: umění, kultura, školství a vzdělávání, věda, výzkum.
Last update: Mgr. Eva Markvartová, Ph.D. (08.09.2022)
In den Sprachübungen beschäftigen sich die Studierenden anhand von Alltagssituationen und -texten mit ausgewählten Grammatikthemen der deutschen Sprache. Gefördert werden alle vier Fertigkeiten (Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben). Im Mittelpunkt steht die Verbesserung der eigenen Ausdrucksfähigkeit in Bezug auf Grammatik und Wortschatz. Ziel ist die kontinuierliche Steigerung des Sprachniveaus auf B2+. Über die in allen Gruppen inhaltlich gleiche Grammatikarbeit hinaus bieten die Sprachübungen auch den Raum, auf individuelle sprachliche Bedürfnisse der Studierenden einzugehen. |