|
|
|
||
The sound of the contemporary French, segmental and suprasegmental features and their mutual relation. Comparative and complex approach with regard to the Czech language (or possibly other languages the students study). The emphasis is put on didactic recommendations for future teaching practice. Familiarization with selected relevant literature on both linguistics and methodology.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (29.10.2019)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. V případě zájemců o přednášku z řad nezapsaných studentů či veřejnosti kontaktujte katedru na katerina.esserova@pedf.cuni.cz. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (25.09.2020)
|
|
||
transcription test taking place during the semester oral part: reading aloud of both prepared and unprepared text, questions based on your performance in the credit test (segmental features and prosody of contemporary French) recordings and their analysis Last update: Esserová Kateřina, DiS. (29.10.2019)
|
|
||
DOHALSKÁ, M.; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. SPN, Praha 1992. LÉON, P. Phonétisme et prononciation du Francois. Nathan, Paris, 1992. WIOLAND, F. Prononcer les mots du Francais. Hachette, Paris, 1991. FENCLOVÁ, Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha, 2003.
NOVÉ : ABRY D.- CHALARON M.-L., Les 500 exercices de phonétique, niveau A1/ A2. Paris: Hachette, 2009, CD (6h 45 min nahrávek - vokály, konsonanty, rytmus, intonace, nákresy mluvidel k artikulaci vokálů, konsonantů, cvičení, „slovníček“, aj.) ABRY D.: Les 500 exercices de phonétique, niveau B1/ B2. Paris: Hachette, 2011
www.tv5monde.com Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.12.2019)
|
|
||
nástin programu cvičení: kvalita výslovnosti, chyby v segmentální i suprasegmentálůní rovině čtení textu – individuální charakteristika chyb – vokály, polokonsonanty nahrávka čteného textu – individuální analýza poslech a opakování úseků promluvy (oprava výslovnosti) poslech a opakování delších úseků, individuální oprava procvičování správného rytmicko-melodického členění komentovaný poslech vybraných textů (nahrávek různého typu rodilých profesionálních ml.) nahrávky spontánní promluvy na daná témata – individuální analýza transkripční testy
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (07.09.2020)
|