Introduction into the English Language Teaching Methodology I - OPBA3A041A
|
|
|
||
Úvod do didaktiky AJ I je teoreticko-praktický předmět, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky. V jeho rámci dojde k vymezení pojmu oborová didaktika a budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli a výukovému procesu. Studenti si založí vlastní profesní portfolio. seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli. vymezení pojmu oborová didaktika – didaktika anglického jazyka.
Témata:
1. faktory vyučovacího procesu
2. cíle a obsah výuky anglického jazyka, interkulturní komunikační kompetence
3. učitel
4. žák (včetně žáků s SPU a stylů, strategií učení atd.)
5. řízení třídy a vyučovacího procesu (poskytování zpětné vazby, zadávání instrukcí, výklad a vyvozování, aktivita atd.)
6. profesní portfolio Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (27.05.2020)
|
|
||
Davies, P. & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-442171-3. Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education. ISBN: 0-582-40385-5. Medgyes, P. (1994). The non-native teacher. Hong Kong: Macmillan Publishers Ltd. ISBN: 0-333-60020-7. Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN: 0-521-49773-6. Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmillan. ISBN: 978-1-4050-1399-4. Společný evropský referenční rámec. (2002). Univerzita Palackého v Olomouc. ISBN: 80-244-0404-4. Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (31.05.2020)
|