|
|
|
||
The study subject focuses on the construct of intercultural communicative competence (ICC) and its dimensions. The aim is students’ ICC development in order to enable them to become quality mediators of ICC in their own teaching practice, as well as methods and techniques of ICC development itself. Seminars are mainly based on the principles of experiential teaching and learning, which supports students’ ability of ICC didactic transformation.
Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Průběžné plnění zadaných úkolů. Aktivní účast na seminářích (1 absence) Odevzdání kompletního portfolia dle zadání v daném termínu. Závěrečný reflektivní rozhovor. Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (23.03.2022)
|
|
||
Společný evropský referenční rámec. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. + jeho revize RVP ZV + RVP G, příp. kritické čtení vybraných ŠVP (jejich relevantních částí) + Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. Byram, M. (2000). Assessing intercultural competence in language teaching. Sprogforum 6(18), 8–13. Deardorff. D. K. (Ed.). (2009). The SAGE handbook of intecultural competence. USA: Sage Publications. Fantini, A. E., Freeman, D., Maciel, T., Redlinger, W., Silverman, A., & Stanley, C. (2000). Language teacher preparation. SIT Occasional papers series, addressing intercultural education, training & service (s. 53–62). Bratttleboro: School of International Training. Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita. + další zdroje dle doporučení relevantní k plánování a realizaci vlastní aktivity Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Last update: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|