Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi. Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe. Studenti budou plánovat, realizovat a reflektovat jednotlivé činnosti a vyučovací celky vycházející ze ŠVP dané mateřské školy a třídních plánů.
Témata:
1) Uvedení do dané problematiky.
2) Náslech u fakultního učitele.
3) Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy.
4) Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /.
5) Realizace lekce, v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/.
6) Reflexe praxe.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (13.01.2020)
Literature - Czech
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004.ISBN80-7331-021-X. MARUŠÁK, R.; KRÁLOVÁ, O. a V. RODRIGÉZOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008. ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ, N. a J. SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (13.01.2020)
Learning resources - Czech
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8674 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020).
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (13.01.2020)