|
|
|
||
Introductory motivational practice introduces students to the issues of pedagogical work with preschool children. Students are introduced to the environment, organization, staff and equipment of the kindergarten, the administrative side of teaching practice, the needs of preschool children and the workload of teachers. Hospitalization activities and minor assisting activities are the core activities of this internship. Students learn to establish contact with children, observe and analyze both the teacher's work and the children's activities. The course includes a one-week teaching practice in the faculty kindergarten. Students perform tasks assigned by the practice supervisor and the faculty teacher. Students establish their teaching portfolio, which will be used to document their practice, professional development and growth
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Cílem je prohloubení zájmu studujících o obor, uvedení do problematiky předškolního vzdělávání, seznámení se s prostředím, provozem a organizací vzdělávání v MŠ. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studenti se v průběhu semestru připravují na výuku po stránce teoretické (studium textů doporučení literatury, Rámcového vzdělávacího programu pro předkšolní vzdělávání atd.) a po stránce praktické (příprava na úkoly realizované pod vedením fakultní učitelky na FMŠ v rámci týdne praxe, zpracování úkolů zadaných vyučujícím kurzu, např. rozhovor s fakultní učitelkou, dětmi, příprava a zpracování pozorování z praxe, příprava mikrovýstupů s dětmi ve FMŠ, atd.). Vyčíslení studijní zátěže: 24 h přímé ýuky, 8h příprava na výuku, 6h samostudium literatury, 5h práce se studijními materiály, 30h plnění průběžných úkolů, 8h seminární práce, 5h příprava na zápočet. Celkem 86h. A. student/ti budou za přítomnosti PU vyučovat v tandemu po celou dobu. Na základě vlastní přípravy si připraví vybranou činnost pro děti iniciující vstup studenta do interakce s dítětem (rozsah celkem 1 hodina za týden). B. student/ti stráví ve výuce s dětmi pozorováním (ad hoc bez přípravy) 29 hodin C. studenti stráví konzultacemi a reflexemi s PU mimo jeho přímou pedagogickou činnost 6 hodin Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
1.Aktivní účast na semináři (80% účast) 2.Absolvování 100 % praxe 3.Prezentace FMŠ na 2. a 3. setkání 4.Individuální úkoly k praxi:a)Odborná esej „Moje kompetence pro práci učitele/učitelky mateřské školy“ b)Charakteristika dítěte předškolního věku a jeho hry (non/verbálně) – prezentace v kurzu (součást pedagogického portfolia) c)Zpracování 1 anketní otázky pro pedagogy, děti a rodiče (skupinový úkol): realizovat anketu u 8-16 osob (podle velikosti skupiny), anketu vyhodnotit - odevzdání do Moodle do 2. 12. 2020 (otázky+zpracování odpovědí do textu) 5. Založení pedagogického (profesního) portfolia Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 193 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1568-1. OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018 dostupný na http://www.nuv.cz/file/775/. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. Doporučená literatura: Pedagogické časopisy, materiály zveřejněné vyučujícím v online-kurzu v Moodle. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|
|
||
Témata: Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8696 Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (16.10.2024)
|
|
||
1) Student charakterizuje prostředí mateřské školy. Na záikladě vlastní zkušenosti i sdílených zkušeností komparuje různé podoby prostředí předškolního vzdělávání. Vlastní zkušenost analyzuje a porovná s teoretickými východisky záskanými z předmětu Úvod do pedagogiky a předškolní pedagogiky. 7) Student hodnotí konkrétní příklady svého vstupu do vzdělávacích procesů v MŠ. 8) Student definuje svou úroveň kompetencí pomoci kompetenčního rámce (poskytnuto ve výuce) a vymezí konkrétní cíle pro svou další pedagogickou praxi. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|