|
|
|
||
The content of the course is an introduction to the study of preschool pedagogy, acquisition of basic pedagogical terminology, orientation in the system of pedagogical sciences with a focus on the field of preschool pedagogy and understanding the importance of the study of pedagogical theory for the teaching profession. The content of the lectures is the introduction to basic pedagogical concepts and their relations in general-pedagogical terms (education, education, objectives, content, conditions). The course also introduces the structure of the Czech educational system, the categorization and functioning of institutions providing pre-school education, education and care in the Czech Republic, and focuses on the possibilities of providing care for children of early age. Students will also gain practical information on creating professional texts, working with professional literature, sources of pedagogical data, including an introduction to the basic categorization of educational research. Students will also be supported to enter into theoretical contexts and prepare for further study through videos and case studies available in the course on Moodle (Fund F).
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení a porozumění základním pedagogickým pojmům a terminologii předškolní pedagogiky. Student získá dílčí praktické informace ke studiu předškolní pedagogiky a naučí se citovat, formálně zpracovat seminární práci a získávat základní informační zdroje v oblasti pedagogiky. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studenti budou studovat literaturu vztahujícíc se k tématům kurzu. V Moodle budou plnit interaktivní úkoly mezi jednotlivými setkáními. Budou pracovat ve skupinách či dvojicích na úkolech umožňujících propojení teorie a jejich dosavadních zkušeností z praxe. Vyčíslení studijní zátěže: přímá výuka 24h, příprava na výuku 12 h, samostudium literatury 10h, práce se studijními materiály 10h, plnění průběžných úkolů 10h, příprava na zápočet 15h. Celkem 81 h.
V případě distanční výuky bude probíhat výuka v čase rozvrhu v MS TEAMS - studenti obdrží přístupová data v Moodle kurzu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Podmínkou zakončení je:
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|
|
||
DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2014. 272, xxvii s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-2014-8. OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Vydání 1. Praha: Grada, 2016. 220 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8. OPRAVILOVÁ, E., KROPÁČKOVÁ, J. Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-251-2. PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2. PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. PRŮCHA, Jan a kol. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 254 stran. ISBN 978-80-7552-323-5. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9. KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9 VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ. H. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473357-9. ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 239 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4590-9. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.01.2020)
|
|
||
Témata: Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8689 Studenti budou podpořeni pro vstup do teoretických kontextů a přípravy na další studium také formou videí a kazuistik dostupných v kurzu v Moodle (Fond F). Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (01.12.2022)
|
|
||
1) Student charakterizuje základní pojmy, které vymezují pedagogiku a předškolní pedagogiku (jako vědní obor, pedagogické vědní disciplíny a vztah k jiným vědám, předškolní pedagogika a její postavení ve struktuře věd). Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|