|
|
|
||
The course reflects the knowledge of previous theoretical and practical courses and transforms them into an elementary didactic structure. It presents the main principles of planning in Art Education and introduces students to suitable sources of inspiration. It presents the patterns of children's artistic expression and its main developmental features and shows the links between the choice of the field context and the task and among other key didactic categories. The course also includes a brief history and present of the field of Didactics of Art Education.
Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Přímá výuka Cvičení: 24h
Nepřímá výuka Samostudium literatury (za semestr): 12h Práce se studijními materiály (za semestr): 12h Plnění průběžných úkolů (za semestr): 12h Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Zápočet Aktivní účast v seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do portfolia Vypracování a prezentace seminární práce - didaktického portfolia Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Hlavní studijní literatura: HAZUKOVÁ, H.: Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha, Raabe, 2012. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. KAFKOVÁ, H. (2018). Plánování výtvarných činností. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN978-80-7603-140-1. Dostupné z: https://futurebooks.cz/books/pedfa_esf_12/?/impressum/ FULKOVÁ M.,KAFKOVÁ H.: Nové trendy ve výtvarné výchově. In: Kohnová, J. (Ed.): Sborník příspěvků z konference Profesní rozvoj učitelů. Praha, UK, 2012, s. 41-48. ISBN 978-80-7290-548-5 Dostupné na: http://tarantula.ruk.cuni.cz/UPRPS-1-version1SBORNIK_CD_Profesni_rozvoj_ucitelu.pdf Slavík, J., Nedělka, M., Valenta, J., Hník O., Brücknerová K., & Dytrtová K. (2015). Didaktiky expresivních oborů: tvorba a její reflexe ve výchově a vzdělávání. In I. Stuchlíková, T. Janík, Z. Beneš, M. Bílek, K. Brücknerová, M. Černochová, V. Čížková, H. Čtrnáctová, L. Dvořák, K. Dytrtová, B. Gracová, O. Hník, M. Kekule, K. Uličná, M. Kubiatko, M. Nedělka, J. Novotná, M. Papáček, J. Petr, et al. (2015), Oborové didaktiky: Vývoj – stav – perspektivy. Brno: Masarykova univerzita. Další studijní literatura: DODDINGTON, CH., HILTON, M.: Child-Centred Education. London, Sage publications, 2007. FULKOVA, M., TIPTON, T. (2011) Diversifying Discourse: The Influence of Visual Culture on Children´s Perception and Creation of Art. In Faulkner, D., Coates, E. (Eds.) Exploring Children´s Creative Narratives. Routledge, Tailor & Francis Group. ISBN 978-0415-46562-2. ŠUPŠÁKOVÁ, B.: Detský výtvarný prejav. Bratislava, Dolis, 2013 Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
seminář V případě omezení prezenční výuky bude kurs veden distanční formou přes aplikaci Microsoft Teams. Odkaz:https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aIAUeVbTKP3QHr7_ysc4yjIK3iGE4S_e1cj668ioz6T81%40thread.tacv2/conversations?groupId=27d8b971-84a2-4b87-b6f3-911ade131990&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Tato platforma bude studijní skupinou využívána ke sdílení studijních dokumentů i v případě prezenční výuky. Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
* Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín Last update: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|