SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Designing and Evaluation of School Curriculum - OPB01N1H0B
Title: Tvorba a evaluace školního kurikula
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (28)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPB03N601A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Is interchangeable with: OKB01N1H0B
Annotation -
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (16.05.2019)
The focus of the subject is on equipping students with skills relevant to the creation, innovation and evaluation of the school curriculum in the context and recommendations of the FEPs. Individual topics: 1. Basis for the creation of SEPs 2. Teamwork in kindergartens in the creation of SEPs 3. Planning - from the SEPs to the day plan of a kindergarten teacher 4. Evaluation of the work of teachers and SEPs. public
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (13.01.2022)
Cílem předmětu je vybavení studentů dovednostmi důležitými pro vytvoření, inovování a evaluaci školního vzdělávacího programu.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (13.01.2022)

Vyčíslení studijní zátěže:

Studenti budou využívat Moodle: Link na kurz PS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5069.

Klíč z zápisu do Moodle kurzu obdrží mailem od vyučující.

Výuka online bude probíhat v prostředí Microsoft Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7a965556ddb342e79bdd02d6a1e64ee8%40thread.tacv2/conversations?groupId=056d71a8-572b-4193-b05f-db89ad4d3c9f&tenantId=c336639b-ad1b-4284-ae81-c12c08be73cf 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Kristina Hořáková (12.02.2023)

Základní studijní literatura:

BURDÍKOVÁ. I. KREJČOVÁ, V. Jedna z cest jak si vytvořit kurikulum pro svoji mateřskou školu. Praha: Raabe, 2002

GARDOŠOVÁ, L. DUJKOVÁ,I. a kol. 2.vyd. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-2620-106-9.

HAVLÍNOVÁ, M.,VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 478-8.

MANUÁL k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP v Praze 2005. ISBN 80-87000-01-3.

RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021.

SYSLOVÁ, Z. Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80262-0183-0.

KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN: 978-80-247-4435-3.

 

Další doporučená literatura:

SEDLÁČKOVÁ, H., SYSLOVÁ, Z., ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.

DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-601-7.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Kristina Hořáková (12.02.2023)

Témata:

1. Východiska pro tvorbu ŠVP

2. Terminologické vymezení a porozumění kategoriím ŠVP

3. Proces tvorby ŠVP a možnosti týmové spolupráce

4. Plánování – od ŠVP k dennímu plánu učitelky MŠ

5. Evaluace práce učitele a ŠVP

6. Evaluační kritéria ŠVP

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html