|
|
|
||
The course is designed for students of the specializations Tv, Vv and Hv. The course is a follow-up to the drama courses I and II. It is designed so that students have the opportunity to increase awareness of the practices and methods of drama in practice. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to get acquainted with the possibilities and forms of drama education in kindergarten practice, to monitor and reflect the possibilities of inclusion of drama education in the kindergarten program and curriculum, the impact of drama education on the teacher concept of teaching and pupils' learning process and results. These goals are achieved primarily by listening to the lessons with subsequent reflections and discussions with teachers from the visited kindergartens, and also by trying to plan a drama lesson suitable for preschool children.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi mateřských škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu mateřské školy a učebním plánu, vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (23.09.2019)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: Přímá výuka: 24 hodin Samostudium/četba odborné literatury: 40 hodin Příprava, realizace a reflexe lekce dramatické výchovy: 36 hodin Last update: Ferklová Alžběta, MgA. (11.09.2021)
|
|
||
absolvování kurzů Dramatická výchova I a II Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (23.09.2019)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, ISBN 80-7068-070-9. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (23.09.2019)
|
|
||
Praxe, seminář, samostatná práce studentů Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (23.09.2019)
|