|
|
|
||
Introductory motivation practice introduces students to pedagogical work with pre-school children. Students get acquainted with the environment, organization, staff and equipment of kindergarten, administrative aspects of pedagogical practice, pre-school children's needs, and the work of teachers. The main activity of this educational practice is the hospice activities. Students learn to make contact with children, observe and analyze both the work of the teacher and the activities of children. Part of the lessons is weekly teaching practice at the faculty kindergarten.
Time load (3 credits):
- direct class instruction: 12 hours
- practice accompanied by the teacher: 30 hours
- working on Moodle tasks and preparing for lessons in practice week: 20 hours
- preparation for presentation of own practice: 13 hours
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2019)
|
|
||
Úvodní setkání 8.10.2020 proběhne pro obě paralelky společně od 8:00 na linku meet.google.com/esy-wfma-bqj.
Pro další práci paralelek budou mít studenti zveřejněny linky a přístupová hesla v příslušném čase v Moodle kurzu.
Rozvržení výuky v semestru:
1. setkání 8.10.2020: úvodní setkání společné pro obě paralelní skupiny - vyučující Dr. Loudová Stralczynská.
2. setkání 19.11.2020 věnují studentky přípravě prezentace v rámci skupin z jednotlivých FMŠ. Studentky si přípravu organizují samostatně v rámci skupiny z každé FMŠ. Není společné setkání online v celé skupině.
3. setkání 17.12.2020: práce probíhá již ve 2 paralelních skupinách (1. Dr. Loudová, 2. Mgr. Nožičková); prezentace 3 skupin: FMŠ Na Výšinách + FMŠ Arabská + FMŠ Štolmířská. Setkání probíhají v MS Teams (odkazy jsou v Moodle) 4. setkání 7.1.2021: práce probíhá již ve 2 paralelních skupinách (1. Dr. Loudová, 2. Mgr. Nožičková); prezentace 3 skupin: FMŠ Sokolovská, FMŠ Sluníčko pod střechou, FMŠ Přírodovědná. Setkání probíhají v MS Teams (odkazy jsou v Moodle) Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (16.11.2020)
|
|
||
Podmínkou splnění předmětu je - Absolvování týdenní souvislé pedagogické praxe ve vybraných fakultních mateřských školách a plnění zadaných úkolů během tohoto týdne. - Založení pedagogického portfolia. - Splnění zadaných úkolů v online-kurzu v Moodle. - Skupinová prezentace výstupů praxe na semináři. - Aktivní účast na seminářích (80% docházka) a reflexe vlastní pedagogické praxe a dosavadních pedagogických zkušeností. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Základní literatura: OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018 dostupný na http://www.nuv.cz/file/775/. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2. Doporučená literatura: Pedagogické časopisy, materiály zveřejněné vyučujícím v online-kurzu v Moodle Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Obsahem předmětu je:
Týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|