SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Musical Continuous Practice I - OPB01H1C5B
Title: Reflexivní praxe HV v MŠ I -S
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Is interchangeable with: OKB01H1C5B
Annotation -
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (30.01.2020)
Practice is organized by the department to provide experience in teaching music education in regular kindergartens. The content of reflexive practice is agreed with the training teachers as follows: - to provide students with the opportunity to listen in one way, - to provide students with the opportunity to actively play and sing a number of artificial songs in kindergarten one concert of the department or selected music-methodological seminar of our or foreign expert.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Cílem průběžné pedagogické praxe z hudební výchovy je umožnit studentům náslechy u kvalitních učitelů v mateřských školách, poskytnout jim didaktické rozbory sledovaných hodin a vytvořit podmínky pro jejich pedagogické výstupy.

Descriptors - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (28.01.2021)

Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou o přístupné videozáznamy.

Literature - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ.  Praha: SPN, 1985.

PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9.

KODEJŠKA,M.: Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-080-3.

VÁŇOVÁ, H.: Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha: UK-PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.

HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-126-3.

TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.

HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK v Praze – Pedagogická fakulta. ISSN 1210-3683.

Teaching methods - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Pedagogická praxe je organizována jednou za týden ve cvičné mateřské škole Havaj v Praze 5 - Stodůlky. Vychází z obsahu výuky Didaktiky HV I a Didaktiky HV II. V každém týdnu se v zaměstnání vystřídají dva studenti. Jejich činnost je pak rozebrána metodikem a všemi zúčastněnými studenty. 

Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)

Praxe je katedrou organizována tak, aby poskytla zkušenost s výukou hudební výchovy na běžných  mateřských školách.  Obsahové zaměření  reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami takto:

- poskytnout studentům možnost  jednoho náslechu,

- poskytnout studentům možnost  aktivně zahrát a zazpívat dětem v MŠ několik umělých písní a zahrát  několik

  přednesových skladeb pro děti s motivací,

- studenti  se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu katedry nebo vybraného

   hudebně metodického semináře našeho nebo zahraničního odborníka

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html