Philosophy of Education, Etics of Teaching Profession - OP2S32009
|
|
|
||
Cílem předmětu je uvést účastníky kurzu do problematiky filosofie výchovy, seznámit je s tradicí filosofického uvažování o výchově a prohloubit jejich schopnost teoretické reflexe výchovných a vzdělávacích problémů. Platónská péče o duši, Augustin jako učitel, Descartes a jeho vliv na vzdělání, kantovská věc o sobě a kategorický imperativ jako základ etiky učitele, novopozitivismus a fenomenologie ve vzdělávání a výchově, vliv postmoderny na myšlení a hodnotové systémy Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (03.02.2018)
|
|
||
Patočka, J. Péče o duši I. Praha : Oikumene, 1996. Hogenová, A. Nesmíme pospíchat. Chomutov : L. Marek, 2014. Hogenová, A. Fenomenologie a postmoderna. Praha : Karolinum, 2015 Hogenová, A. K fenoménu "die Machenschaft". Praha : Karolinum. 2016. Hogenová, A. Fenomenologie a postmoderna. Praha : Karolinum, 2015 Hogenová, A. K dnešku. Praha : Karolinum, 2016. Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (03.02.2018)
|
|
||
Kolokvium na téma z přednášek, je nutné porozumět přednáškám a znalost těchto přednášek, písemný dialog s vybraným autorem Last update: Hogenová Anna, prof. PhDr., CSc. (03.02.2018)
|